Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 12:23Hahaha, ännu en Surmupp.
Hahaha, ännu en Surmupp.
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 12:43Anders Olsson, jag måste gratulera dig till din marknadsföring. Du dyker numera upp överallt där jag befinner mig på nätet på ett eller annat sätt.
Andas tänker jag däremot fortsätta att göra som jag alltid har gjort. Forcerat genom näsan när det är för
Anders Olsson, jag måste gratulera dig till din marknadsföring. Du dyker numera upp överallt där jag befinner mig på nätet på ett eller annat sätt.
Andas tänker jag däremot fortsätta att göra som jag alltid har gjort. Forcerat genom näsan när det är för
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 12:47Det började med att h*n hade dålig andedräkt
Det började med att h*n hade dålig andedräkt
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 12:49Penicillin började med en möglig macka.
Penicillin började med en möglig macka.
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 17:02Brukar börja med näsandning tills jag passerar en viss ansträngningsnivå. Som så många säger så är det ju ganska naturligt att gå över i munandning när man överstiger ett visst syrebehov. Det gör ju djur också och de tänker väl knappast över saken...
Det
Brukar börja med näsandning tills jag passerar en viss ansträngningsnivå. Som så många säger så är det ju ganska naturligt att gå över i munandning när man överstiger ett visst syrebehov. Det gör ju djur också och de tänker väl knappast över saken...
Det
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 22:13"Det verkar inte finnas någon starkt samband mellan hur mycket luft man tar in genom munnen och hur mycket syre som når musklerna och hjärnan."
Ärligt? Det är väl bara att sluta andas helt och se hur bra det går. Däremot behöver det inte vara linjärt.
"Det verkar inte finnas någon starkt samband mellan hur mycket luft man tar in genom munnen och hur mycket syre som når musklerna och hjärnan."
Ärligt? Det är väl bara att sluta andas helt och se hur bra det går. Däremot behöver det inte vara linjärt.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 12:59Anders en fråga jag är lite nyfiken på hur detta fungerar helt å hållet då jag enbart kan använda näsan till att forcera ut luft (iaf vad jag tror) när jagpresterar på hög ansträngningsnivå.
Har du testat att springa intervaller eller annat i högt tempo
Anders en fråga jag är lite nyfiken på hur detta fungerar helt å hållet då jag enbart kan använda näsan till att forcera ut luft (iaf vad jag tror) när jagpresterar på hög ansträngningsnivå.
Har du testat att springa intervaller eller annat i högt tempo
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 15:34Oavsett syre får man inte ut lika mycket koldioxid genom näsan pga den längre andningsvägen, och det är klart negativt.
Oavsett syre får man inte ut lika mycket koldioxid genom näsan pga den längre andningsvägen, och det är klart negativt.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 23:01Fredrik, precis, luften sätter förstås en gräns, men andra faktorer spelar i praktiken en större roll.
Fredrik, precis, luften sätter förstås en gräns, men andra faktorer spelar i praktiken en större roll.