Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHandikappsystem för löpning
You need to log in to create posts and topics.

Johan X.
Prova alplopp.
Klar fördel att vara kort.

Sven: inte bara det, utan ett handikappsystem för Nånting i Nånting är ett fjanteri.

Du har aldrig sett på Paralympics va?
Du vet - det RIKTIGA OS = det som kommer efter för-OS där de så kallade sportstjärnorna deltar.

Det skulle funka riktigt, riktigt dåligt utan ett handikappsystem.

Tack för alla synpunkter och tack Martin för pekaren till uppsatsen om 5K handicap model. Jag tänkte inte direkt på att ha speciella klasser för vikt, längd, el dyl. Däremot kanske det vore kul med ett motionslopp eller en klass där alla resultat räknas o

Jessie: jag är själv handikappad, jag har epilepsi och är hjärnskadad på ett sätt som påverkar motorik och ett flertal andra funktioner, så kom inte dragandes...

-->Paul: Tror du kommer att få svårt att hitta lopp där vikthandicap är involverade. Men för övrigt finns det nog ett antal mindre handicaplopp att hitta. Det mest kända är väl det som går i samband med Vällingby Marathon, Springstar 10 km.

Här har du en

Ett system med handikapp verkar synnerliggen rimligt för att få mer rättvisa inom t.ex. handikappidrott. Men det verkar inte rimligt att räkna övervikt som ett handikapp i den meningen, om man nu inte har en diagnostiserad ämnesomsättningsrubbning eller l

Anders L: Är det inte lika rättvist att säga att alla får vara med och spela med de kort de har blivit tilldelade? Att alla deltar utifrån sina egna förutsättningar? Är en sådan hållning orättvis mot de som har sämre förutsättningar/är handikappade? I så

Sven A: är det okej om en överviktig (men jämnlång) löpare springer snabbare än du och får en bättre placering än du i ett lopp?

Anders B.
Är själv handikappad om än svagt:
Lite titan + bentransplantationer.

Tyvärr ligger väl handikappade numera sämre till i avseende på att få deltaga.
Svenska Friidrottsförbundet + deras Ultrakommitté stoppade en rullstolsbunden i somras. Det var