Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 19:53Teoretiskt är det kanske ett riktigt resonemang att hävda att högre åldersklasser kan gynnas pga mindre konkurrens.
Men det _räcker_ ju att den som _faktiskt_ är bäst i åldersklassen sätter VR. Såvittjag förstår är det endast VR man mäts mot.
Teoretiskt är det kanske ett riktigt resonemang att hävda att högre åldersklasser kan gynnas pga mindre konkurrens.
Men det _räcker_ ju att den som _faktiskt_ är bäst i åldersklassen sätter VR. Såvittjag förstår är det endast VR man mäts mot.
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 20:57"Såvittjag förstår är det endast VR man mäts mot."
Inte alldeles riktigt.
http://www.howardgrubb.co.uk/athletics/agegroups.html
"Såvittjag förstår är det endast VR man mäts mot."
Inte alldeles riktigt.
Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 00:23Försökte en gång ordna ett marathonlopp i Florida där avsikten var att alla skulle gå i mål 24:00:00. Man startade när man så önskade - alltså dagens form.
Målgång var 2000.01.01. på sandstranden i Fort Lauderdale med barbequefest.
Det stöp på en regel
Försökte en gång ordna ett marathonlopp i Florida där avsikten var att alla skulle gå i mål 24:00:00. Man startade när man så önskade - alltså dagens form.
Målgång var 2000.01.01. på sandstranden i Fort Lauderdale med barbequefest.
Det stöp på en regel
Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 16:18@ Anders B: Annars är det ju en viss risk att alltid den med minst handikapp inom resp. gren alltid vinner guldmedaljen?
Ta längdhopp från stillstående för enbenta som ett påhittat exempel: Den med 1,5 ben torde ha avgörande fördelar framför den med ett
@ Anders B: Annars är det ju en viss risk att alltid den med minst handikapp inom resp. gren alltid vinner guldmedaljen?
Ta längdhopp från stillstående för enbenta som ett påhittat exempel: Den med 1,5 ben torde ha avgörande fördelar framför den med ett
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 10:15Anders L: Det är inte rimligt att räkna nånting som ett handikapp nånstans (i tävlingssammanhang).
Anders L: Det är inte rimligt att räkna nånting som ett handikapp nånstans (i tävlingssammanhang).
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 10:18Så hela Para Olympics är fusk eller hur menar du? OS + Para OS = sant???
Jag presenterade tre möjliga alternativ som man får tycka precis vad man vill om, oss emellan verkar det inte som du kollat på dem...
Så hela Para Olympics är fusk eller hur menar du? OS + Para OS = sant???
Jag presenterade tre möjliga alternativ som man får tycka precis vad man vill om, oss emellan verkar det inte som du kollat på dem...
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 10:27Anders L: Men kom igen nu. Nej, det är klart att vi kan ha ett olympiska spel (eller VM eller whatever) för de som är handikappade. Det är ju inte så att de som vinner exempelvis 100m / 3000m i dessa olympiska spel (VM, whatever) är bäst i världen i dessa
Anders L: Men kom igen nu. Nej, det är klart att vi kan ha ett olympiska spel (eller VM eller whatever) för de som är handikappade. Det är ju inte så att de som vinner exempelvis 100m / 3000m i dessa olympiska spel (VM, whatever) är bäst i världen i dessa
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 10:57Jag var mer OT än du - vad gäller reguljära löptävlingar så säger jag inte emot:-)
Jag var mer OT än du - vad gäller reguljära löptävlingar så säger jag inte emot:-)
Quote from Funbeat user on 9 November 2009, 17:47Jag har ett jättebra förslag:
Se tävlingen som rankingsystem. Resultatlistan visar hur mycket handikapp ni borde haft för att alla skulle gå i mål oavgjort!
Jag har ett jättebra förslag:
Se tävlingen som rankingsystem. Resultatlistan visar hur mycket handikapp ni borde haft för att alla skulle gå i mål oavgjort!
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 11:49Anders B skrev: "det är klart att vi kan ha ett olympiska spel (eller VM eller whatever) för de som är handikappade."
-Det finns redan och det kallas för Para Olympics."Det är ju inte så att de som vinner exempelvis 100m / 3000m i dessa olympiska spel (
Anders B skrev: "det är klart att vi kan ha ett olympiska spel (eller VM eller whatever) för de som är handikappade."
-Det finns redan och det kallas för Para Olympics.
"Det är ju inte så att de som vinner exempelvis 100m / 3000m i dessa olympiska spel (