Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 12:34Jag vet att det redan finns ett OS för handikappade. Det heter dock inte som Anders L tror Para Olympics, utan Paralympics. Det är helt förenligt att man KAN ha ett Paralympics med att man de facto redan har ett. Att man KAN ha ett Paralympics följer näml
Jag vet att det redan finns ett OS för handikappade. Det heter dock inte som Anders L tror Para Olympics, utan Paralympics. Det är helt förenligt att man KAN ha ett Paralympics med att man de facto redan har ett. Att man KAN ha ett Paralympics följer näml
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 13:34Det finns väldigt mycket i denna världen, även för bokstavs-, ordmärkare och surputtar! Ha det!
Det finns väldigt mycket i denna världen, även för bokstavs-, ordmärkare och surputtar! Ha det!
Quote from Funbeat user on 10 November 2009, 16:46Det enda rättvisa är väl att man innan loppet uppger vilken tid man tänker ha. Sedan är det närmast uppgiven tid som vinner. Då är det inte snabbast, lättast eller äldst som vinner, utan den som bäst känner sin förmåga.
Det enda rättvisa är väl att man innan loppet uppger vilken tid man tänker ha. Sedan är det närmast uppgiven tid som vinner. Då är det inte snabbast, lättast eller äldst som vinner, utan den som bäst känner sin förmåga.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 10:23sven: Fast då är det ju bara att uppge en tid som man vet att man klarar och sen se till att hålla det tempot? Jag menar, då skulle ju alla springa milen på 60 min el likn 😉
sven: Fast då är det ju bara att uppge en tid som man vet att man klarar och sen se till att hålla det tempot? Jag menar, då skulle ju alla springa milen på 60 min el likn 😉
Quote from Elias Engqvist on 12 November 2009, 10:28Zandra: Det gäller att göra EXAKT den tid man uppgett.
Dom brukar köra en sån tävling i springtimes training camp i Monte rdo.
En kul erfarenhet!
Zandra: Det gäller att göra EXAKT den tid man uppgett.
Dom brukar köra en sån tävling i springtimes training camp i Monte rdo.
En kul erfarenhet!
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 11:01Är det fusk att stanna och vänta in tiden en meter innan mållinjen? 😉
Är det fusk att stanna och vänta in tiden en meter innan mållinjen? 😉
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 11:14Man springer utan klocka. Monte rdo 2007, sträckan var 4050m och jag drog till med 17:35. Om jag minns rätt hamnade jag ynka 2s ifrån. Men jag vann inte, för en annan hade 1s fel.
Man springer utan klocka. Monte rdo 2007, sträckan var 4050m och jag drog till med 17:35. Om jag minns rätt hamnade jag ynka 2s ifrån. Men jag vann inte, för en annan hade 1s fel.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 13:20Grejen är ju som sagt att man inte har nån klocka.
Att springa så fort man (enligt dagsformen) kan, torde vara betydligt lättare än att t ex springa på 60 minuter, när man är d för 45.
Grejen är ju som sagt att man inte har nån klocka.
Att springa så fort man (enligt dagsformen) kan, torde vara betydligt lättare än att t ex springa på 60 minuter, när man är d för 45.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 13:34Det borde finnas ett handikappsystem som tar hänsyn till att man har tränat för lite.
Det borde finnas ett handikappsystem som tar hänsyn till att man har tränat för lite.
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:25-->David: Vi gjorde ett försök till ett sådant handicaplopp några vintrar för 25 år sedan, en radda testlopp, där varje löpares bästa tid i nåt av testloppen blev underlag för finalen som kördes i jaktstartsform. Det borde bli ett busjämnt lopp, tänkte vi
-->David: Vi gjorde ett försök till ett sådant handicaplopp några vintrar för 25 år sedan, en radda testlopp, där varje löpares bästa tid i nåt av testloppen blev underlag för finalen som kördes i jaktstartsform. Det borde bli ett busjämnt lopp, tänkte vi