Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHandla löpskor via internet
You need to log in to create posts and topics.

Får man göra ett litet OTavstick här?
Jenny, jag är i samma sits som din son och vill ha NB med 2Eläst. Du skriver att hans skor får man fixa dyrt i Sverige.
- Finns alltså 890 med 2E att få tag på här?
Själv har jag inte hittat nån som tillhandahåller de

Lars W,
Enligt en säljare på Löplabbet på Kungsgatan i Stockholm skulle de ha sådana, men pga flyttbestyr mm så fanns det inga just då och de var ej beredda att beställa hem förrän flytten till nya butiken var klar. Sonen har dock inte varit till den nya

Tack Jenny!
Jag hoppas det stämmer att de börjat ta in dem.

Men jag är fortfarande lite tveksam eftersom Löplabbets webshop bara indikerar normalläst.
Den enda NB löparsko med bred läst de säger sig ha i sitt sortiment är Minimus MR00; http://www.loplabb

Lars,
När min son var till Löplabbet på Kungsgatan köpte han en NB-sko som vägde ca 300 gr, stabiliserande och hade läst 2E. Droppet var relativt högt, högre än skon han hade innan... Så, de har extrabreda skor av andra modeller i sina butiker... Jag hopp

Jenny, om ni gillar NB890v3 så fundera på att köpa ett extra par.
På mässan i samband med Berlin marathon visades NB890v4, en helt annan sko. Den kan vara okej den också men det har hänt förr att det blir magplask när de ändrar mycket på en modell.

Tomas,
Jag har sett att de ska komma ut med en version 4 i USA i vinter, och NB säger själva att det är stora ändringar på modellen. Hoppas självklart på att skon blir bättre, men det kan man ju som sagt inte vara säker på!
Förhoppningsvis kommer mina bes

Till er som funderar på att beställa från USA men inte får ihop det med att de inte levererar till Sverige... Det finns tjänster på nätet som är gratis och ger dig en riktig adress i staterna.
Då skickar du ditt paket till den adressen och de packar seda

I tillägg till Fredriks inlägg kan jag meddela att myus.com fungerar mycket bra för att beställa saker till en adress i USA. Där kan man sedan välja att låta de skicka hem sakerna till Sverige eller hämta det på plats på deras lager i Sarasota, Florida.

Tack Fredrik och Tobias!
Funbeats läsare kan dela med sig av många kunskaper!
Om sonen inte får tag på skorna på Löplabbet så kanske man skulle prova på myus.com eller viaddress.com!
Kram,
Jenny

Beställde just ett par Asics Cumulus 15 för 750 kr på 21run.com. Halva priset jämfört med i butik här hemma. Nöjd. Dessutom en snygg färg.

/Sven