Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHandla löpskor via internet
You need to log in to create posts and topics.

Det är helt enkelt för dålig konkurrens bland återförsäljarna av löpskor i Sverige och det finns sämre webstöd (prisjämförelsesidor) än för t.ex. hemelektronik. Marknadsnischen svensk web-shop med lågpris och kvalitetssportprylar som affärsområde verkar v

"I praktiken tror jag det är mycket ovanligt att råka ut för några extra avgifter och skatter utöver priset som presenteras i nätshoppen när man gör beställningar av löaprskor från UK."

England tillhör ju EU - då kan inte tullen lägga på några skatter el

Så här står det på Wiggles hemsida angående tull och moms:

"There are no import/export duties on goods shipped within the European Union. All goods shipped to EU countries already have the relevant VAT included."

Beställde ett par Asics 1160 från Start

Jag har handlat 2 ggr på Startfitness och varit nöjd båda gångerna. Både med leveranshastighet och pris.

"There are no import/export duties on goods shipped within the European Union. All goods shipped to EU countries already have the relevant VAT included."

Det är ju precis det jag skrivit:
- Man betalar ingenting tullavgift inom EU.
- "relevant VAT" är fö

"Det är ju precis det jag skrivit"

Lol. Visste inte att det var så känsligt.

"- "relevant VAT" är för en svensk 25% moms när man handlar från Wiggle"

Nej Tor, relevant VAT är 17.5%. Vad den svenska momsen är spelar ingen roll för den som handlar i/från Storbritannien.

Likaså måste en britt betala 25% moms på varor i Sverige, oa

Gå till Wiggle. Lägg ett par skor i varukorgen och välj destinationsland sverige så ser ni att priset blir högre än om ni tex väljer Finland eller Frankrike.

Bert-Inge:
Det är inte alls känsligt men vi skall väl försöka hålla oss så nära sanningen som möjligt.

S.T. Oz:
"Nej Tor, relevant VAT är 17.5%. Vad den svenska momsen är spelar ingen roll för den som handlar i/från Storbritannien. "

Suck. Om du någon g

De naturliga följdfrågan är: Vilka andra pålitliga postorderfirmor i Storbrittanien kan man använda om man vill komma under 25% moms?