Quote from Camilla Höög on 16 May 2011, 22:18Moms i England är 20% (tidigare 17.5%) jämfört med svenska 25%.
Råd och Rön om priserna på löparskor:
http://www.radron.se/templates/Artikel____4739.aspx
Moms i England är 20% (tidigare 17.5%) jämfört med svenska 25%.
Råd och Rön om priserna på löparskor:
http://www.radron.se/templates/Artikel____4739.aspx
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 07:56"Även Wiggle tar mer till vissa länder. Köpa jag via Wiggle till en adress i Australien så är de ca. 10% billigare jämfört med att skicka de till Sverige."
Wiggle är skyldiga att ta ut svensk moms när de säljer till svenska kunder eftersom deras årsomsät
"Även Wiggle tar mer till vissa länder. Köpa jag via Wiggle till en adress i Australien så är de ca. 10% billigare jämfört med att skicka de till Sverige."
Wiggle är skyldiga att ta ut svensk moms när de säljer till svenska kunder eftersom deras årsomsät
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 08:45Citat från Råd&Röns artikel "Så länge som de andra sportbutikerna håller samma prisnivå finns det ingen anledning för dem att sänka sina priser, menar Löplabbets vd Tom Kellheim."
De sitter ju alla i samma båt och tjänar pengar i massor, och så länge alt
Citat från Råd&Röns artikel "Så länge som de andra sportbutikerna håller samma prisnivå finns det ingen anledning för dem att sänka sina priser, menar Löplabbets vd Tom Kellheim."
De sitter ju alla i samma båt och tjänar pengar i massor, och så länge alt
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 11:32Åsikter är väl som näsor, alla har en.
Åsikter är väl som näsor, alla har en.
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 10:04Egentligen tycker jag inte att det här är något konstigt:
Butiken vill få ett så bra pris som möjligt, köparen vill betala så lite som möjligt för skon. Utbud och efterfrågan avgör var marknadspriset hamnar.
Tycker man att det priset är högre än vad ma
Egentligen tycker jag inte att det här är något konstigt:
Butiken vill få ett så bra pris som möjligt, köparen vill betala så lite som möjligt för skon. Utbud och efterfrågan avgör var marknadspriset hamnar.
Tycker man att det priset är högre än vad ma
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 10:26@ATW:
Åsikter, ja... Det som sticker i mina ögon är om man som kund har en a priori inställning att köpet ska ske via nätet och ändå utnyttjar detaljhandlarnas service. Det är för mig samma sak som att bryta mot ett underförstått avtal. Affärsetik.
Mitt
@ATW:
Åsikter, ja... Det som sticker i mina ögon är om man som kund har en a priori inställning att köpet ska ske via nätet och ändå utnyttjar detaljhandlarnas service. Det är för mig samma sak som att bryta mot ett underförstått avtal. Affärsetik.
Mitt
Quote from Elias Engqvist on 20 May 2011, 10:33Runners Store har 10% rabatt till nästan alla och 15% till många klubbar!
Runners Store har 10% rabatt till nästan alla och 15% till många klubbar!
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 12:37Anders, för de två butiker som du inte handlade skor av var du en lika dålig affär som de som köper på internet efter att ha provat ut i affären, eller hur?
Tycker det är upp till var och en att göra precis som man vill. Bara för att jag åker och provkör
Anders, för de två butiker som du inte handlade skor av var du en lika dålig affär som de som köper på internet efter att ha provat ut i affären, eller hur?
Tycker det är upp till var och en att göra precis som man vill. Bara för att jag åker och provkör
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 13:04JP: En enkel genomsnittsberäkning ger att varje butik i snitt fick vinsten dividerat med 3 för sin service till mig givet att jag gjorde inköpet i någon av de tre butikerna.
Jag ifrågasätter kunder har som utgångspunkt att enkom åka snålskjuts utan någon
JP: En enkel genomsnittsberäkning ger att varje butik i snitt fick vinsten dividerat med 3 för sin service till mig givet att jag gjorde inköpet i någon av de tre butikerna.
Jag ifrågasätter kunder har som utgångspunkt att enkom åka snålskjuts utan någon
Quote from Camilla Höög on 20 May 2011, 13:23Butikerna får helt enkelt anpassa sig så att det finns ett incitament idag att handla hos dem:
-Sänk priserna
-Ta ut en avgift för provning som man får tillbaks om man handlar i butiken
-Ge bra villkor, t.ex. återlämning och byte även efter användningAt
Butikerna får helt enkelt anpassa sig så att det finns ett incitament idag att handla hos dem:
-Sänk priserna
-Ta ut en avgift för provning som man får tillbaks om man handlar i butiken
-Ge bra villkor, t.ex. återlämning och byte även efter användning
At