Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 13:48"...att åka snålskjuts på andra utan att göra rätt för sig. För det är inte OK och det kommer aldrig att bli det."
Hmm, "utan att göra rätt för sig", det antyder att det skulle finnas någon oskriven affärsförbindelse mellan affärsidkaren och spekulanten,
"...att åka snålskjuts på andra utan att göra rätt för sig. För det är inte OK och det kommer aldrig att bli det."
Hmm, "utan att göra rätt för sig", det antyder att det skulle finnas någon oskriven affärsförbindelse mellan affärsidkaren och spekulanten,
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 14:43Igår trängde sig en kvinna i kön framför mig på Coop Forum. Irriterande men hon bröt ju inte mot nån lag. Edit: Köer är bara för puckon 😉
Igår trängde sig en kvinna i kön framför mig på Coop Forum. Irriterande men hon bröt ju inte mot nån lag. Edit: Köer är bara för puckon 😉
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 14:58Detta var ju ett av argumenten för att vi gick med i EU.
När nog många köper skor från England så kommer det att ske en prisjustering i Sverige. Marknadsekonomi kallas det visst 🙂Om man ändå föredrar att betala mer för skor så är det väl OK, men påst
Detta var ju ett av argumenten för att vi gick med i EU.
När nog många köper skor från England så kommer det att ske en prisjustering i Sverige. Marknadsekonomi kallas det visst 🙂
Om man ändå föredrar att betala mer för skor så är det väl OK, men påst
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 15:17Det var väl inte att köpa dem i England som var snålskjutsen utan att utnyttja affärspersonalens eventuella kompetens för att pröva ut skorna och sedan köpa skorna någon annanstans där kompetensen inte är tillgänglig.
Det var väl inte att köpa dem i England som var snålskjutsen utan att utnyttja affärspersonalens eventuella kompetens för att pröva ut skorna och sedan köpa skorna någon annanstans där kompetensen inte är tillgänglig.
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 15:24Applåder till Jörgen. Håller med dig till fullo. Köp mer från utlandet så blir de tvugna att justera prisbilden i Sverige för att kunna leva kvar.
Applåder till Jörgen. Håller med dig till fullo. Köp mer från utlandet så blir de tvugna att justera prisbilden i Sverige för att kunna leva kvar.
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 15:41Producenterna säljer väl lika många skor till er om ni köper i utlandet eller Sverige?
Producenterna säljer väl lika många skor till er om ni köper i utlandet eller Sverige?
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 16:21++ till Erik och Jörgen. Varför skulle priserna sänkas om inte vi konsumenter reagerar?
Som sagts tidigare. Det går att prova skor i butik i både US och UK, utan att dessa skor kostar mer än i motsvarande webbutik.
++ till Erik och Jörgen. Varför skulle priserna sänkas om inte vi konsumenter reagerar?
Som sagts tidigare. Det går att prova skor i butik i både US och UK, utan att dessa skor kostar mer än i motsvarande webbutik.
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 16:31Men då tillkommer resan och det är samma marknad-land.
Men då tillkommer resan och det är samma marknad-land.
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 18:49Jag håller med Erik.
Jag håller med Erik.
Quote from Funbeat user on 20 May 2011, 19:57För priset av ett par löpskor i Sverige kan man faktiskt köpa flygbiljett till London tur och retur, prova ut skorna och köpa dom där (och få pengar över). Då får man också som bonus hänga i en riktigt skön stad! Jag drog dit i september för dryga 300 spä
För priset av ett par löpskor i Sverige kan man faktiskt köpa flygbiljett till London tur och retur, prova ut skorna och köpa dom där (och få pengar över). Då får man också som bonus hänga i en riktigt skön stad! Jag drog dit i september för dryga 300 spä