Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle nog kanske inte ha rekommenderat dem om frågan gällt skidåkning, (pga skavrisken), men nu gällde det ju löpning så då kör jag ett riktigt lågbudgetalternativ och tipsar om att du kan gå till en butik som säljer arbetshandskar. Det finns jättemå

Instämmer med David. Jag använder också Hestras för både löpning och skidor och i varierande temperaturer. Fungerar utmärkt.

Köp ett par lagom fodrade monteringhandskar på en byggmarknad eller typ Claes O istället så får du minst lika fin handske för en tredjedel av priset. Fungerar utmärkt även för cykling o ofta även skidåkning. För sommarcykling o rullskidåkning finns utmärk

Dubbelpost

Jag har ett par tunna cykelhandskar som jag åker skidor, cyklar och springer i. Är det riktigt kallt när jag åker skidor har jag ett par tunna craft längdskidshandskar.

(t+) på Anders Nilsson. Använder också vanliga monteringshandskar föt typ en "Selma". Fungerar alldeles utmärkt.

abbe: Anna Haag är väl sponsrad av Helly-Hansen så jag tror att handskarna är därifrån. Har dock aldrig sett HH handskar i butik 🙁

Jag springer med löparhandskar ned till -2 sedan springer jag faktiskt med ett par längdskidhanskar, de är varmare och släpper igenom bra. Alldeles för varma att springa i vid plusgrader men som nu(-7) fungerar de perfekt.

Är inte skidlandslaget sponsrat av Lillsport?

Möjligt, men man kan ju ha privata sponsorer