Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Får tacka för all info. Ska försöka besöka ngn sportaffär i helgen och se om jag kan hitta någon lämplig längdskidhandske. Eller arbetshandskar i ngt byggvaruhus.

Idag var det bra kallt när jag sprang hemifrån (ca -12) så då tog jag till storsläggan och

Otympliga? Har du stafettpinnen i handen?

Att vantarna är otympliga stör inte mig när jag springer. Jag är väldigt frusen om händerna och vid några minus använder jag skidfingervantar. Blir det riktigt kallt och med längre pass har jag jättetjocka skidtumvantar, ev med tunnare vantar under. Då ka

Otympliga på det sättet att dom går en bra bit upp på underarmen. Ska jag kolla klockan måste jag tex ta av mig vantarna. Men varma som sagt.

BILD:http://media.hestragloves.com/cache/42/53/4253341472f67ad01cfb70f07555683d.jpg

Mina "tjockvantar" ser ut ungefär så, men med lite kortare skaft. Men jag sätter klockan utan på jackärmen på vintern - för att kunna täppa till ordentligt vid handleden.

^^Sådanadär hestravantar har jag också men skulle definitivt inte ha dem när jag springer. Jag brukar vara väldigt frusen om händerna men aldrig när jag springer. Jag kör med stickade fingervantar från HM (bomullsvarianten, tunna) ner till -20. Visst är d