Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

vad gör vi för fel vad det gäller träning?
tycker att alla tränar och tränar men det händer inget i löpar Sverige.
tycker att det borde finnas 10-15löpare i Sverige som gör ett marathon under 2.20. den mängden människor som säger att springer och tränar h

Så den enda meningen med hård träning, det är en bra tid på en mara nånstans?

Enligt samma frågeställning på jogg.se, anser dom erfarna som sprang på 70-80-talet att dåtidens löpare tränade mycket mer mängd än dagens löpare. Därav resultaten idag. Finns inga genvägar tydligen.

Lägre andel löpare som elitsatsar och högre andel motionslöpare i lopp, simple as that

Större utbud av aktiviteter att göra på fritiden hjälper inte precis löpningen. Hur många barn är det inte som fastnar framför datorn eller tv-spelet istället för att ta sig ut.

Jag tror att det är brist på förebilder.

Sverige är duktig på att får fram bra fotbollsspelare och ishockeyspelare eftersom elitförebilder finns. Hade det funnits flera ligor med professionella löpare i Sverige är jag helt övertygad om att det skulle fi

Man kanske kan likna löparnas krav vid längdskidåkarnas:

http://www.dn.se/sport/kallas-tuffa-traningsmal

Här tror alltså Charlotte Kalla att hon måste öka från 830 träningstimmar per år till upp emot 950 för att ligga i paritet med norskorna.

På tal om längdskidor... man kan ju undra varför skidskyttelandslaget inte har bättre resultat efter att Wolfgang Pishler slutade som svensk landslagstränare. Han filosofi var/är ju kvantitets träning, dvs MASSOR med mängd. Läste någonstans att just skids

Jag tror att för många gör det väldigt krångligt med deras upplägg, kost och internetråd. Se bara Ferry och hans polare Frank.

Jag tycker att svenska löpare tränar rätt. De är chanslösa internationellt och det finns inga pengar att tjäna på löpningen här hemma. Så varför underkasta sig sånt självplågeri som mängdträningen innebär? Nä, spring för glädjen och hälsans skull. Vill vi