Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Diskutera på så löser ni nog det snart. Jag tar gärna del av svaret.

Det är nog en kombination av många orsaker:

- Genetik (nordbor har större kroppsbyggnad generellt vilket gör att vi kan hävda oss internationellt i hoppgrenar men inte långdistanslöpning)
- Träningsvilja/motivation. Saknas drivkraften går det inte att b

Men svenskar dopar sig inte och äter endast AXA havregrynsgröt.

Peter N. jag frågade just om maratondistans , eftersom Sverige har ganska bra kortdistanslöpare.

Magnus H. ja, det stämmer att det är fler motionärer än personer som elitsatsar. tycker dock att det borde finnas någon mer än Musse som är gångbar internati

Jag skulle tro att det är lite fler ungdomar i Sverige som har möjlighet att utbilda sig och skaffa ett jobb för att tjäna ihop till brödfödan än det är i Kenya.

det har ju inget med saken att göra! hur många har satsat på hockey eller fotboll och tjänat pengar??!!

och du Jesper. läs frågan igen. vad va det jag frågade om!?

Fast hockey och fotboll kan man ju leva på i Sverige. Och jag svarade bara på ditt instick om att man inte kan tjäna pengar på löpning i Kenya heller. Det har du säkert rätt i, men de har inte direkt samma möjligheter som svenska ungdomar att skaffa sig e

du kan ju tjäna pengar om du blir en duktig löpare. oavsett nationalitet. det är ju viljan att bli duktig på nåt man brinner för. och kämpa för det. samma sak som att bli en duktig hockey eller fotbolls spelare.

Eftersom jag inte tror att ni läste bloggen som jag länkade till så ska jag klistra in en bit här:

Så vad är det som gör kenyanerna så överlägsna? Med allt vi i Sverige ”vet” om träning och med all vår utrustning och våra avancerade upplägg så är det gan