Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

nuray yassin. sprang i malaga marathon 2.26. 2013-01-01

Okej, tack!

det är lugnt! ha en bra kväll.

Sen kanske det är så att många av de som tror på sig själva och verkligen ger järnet inte håller för den tuffa träningen för att dom tog del lugnt fram till 16-17-årsåldern och har man inte hållt igång innan dess tror jag inte att man normalt tål de stora

Jag minns en intervju med Evy Palm, där hon berättade om att hon hade sprungit i skolmästerskap i 10-årsåldern? Mellanstadiet ungefär och vunnit eller kommit tvåa, på distriktsnivå har jag för mig, och så blev hon så förvånad när hon insåg att hon idag ha

Lingling, hade förmånen att få bevista en föreläsning med Evy Palm innan jul, och hennes recept var inte speciellt krångligt. Hon började springa mer regelbundet när hennes barn blev större och klarade sig själva bättre. Hon jobbade som mattant på deltid

Nej jag har inte heller fått för mig att hon krånglat till det, hon började springa för aqtt må bra och för att det var kul, och insåg att hon sprang fort, som jag fattat det.
Men jag tror att hon och många av hennes jämnåriga hade en grundform/träning i

Det finns inga dopinglab i Kenya, Etiopien eller Somalien.
Det närmaste finns i Egypten.

Var för fins inte bra svenska Elitlöpare?
min svar är att det fins flera anlädningar till detta problem.
första är ekonomy.inkomst,
också det krväs mycket tid för träning och träningsläge.
dem svenska föreningen är snålla och svenska idrottsförbundet ock

Svenskarna som gjorde bra tider på 80-talet tjänade nog ännu mindre på sin löpning än löparna idag, så det resonemanget känns inte rätt