Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Daniel M. jag kan ge dig råd hur du tar dig tider runt 3h på 8-10månader.
om du nu gör maran lite under 3.30.
men då måste du ta den träningen seriöst och ha målsättningen att träningen går före allt annat! ok, jobbet eller plugget får du ju sköta , men

jag har ju hus där.
så jag var nu där sen i oktober och kom till Sverige 10 februari.
köpte lite mark av japhet kipkorir (vinnare av lidingöloppet 2009-2010)
byggde huset 2008. ligger i en by som heter kapkoi ligger 17km från Iten.
och 26km från Eldoret.

åker tillbaka 3mars igen. måste tillbaka till jobbet där nere.

Jamendåså. Själv har jag jobbat som säljare i regionen med bas i Joburg. Inte nu längre men har som sagt mitt lilla skosponsringsprojekt. Därav intresset och kontakterna med några löparkollektiv.

ok, kul! tycker att många här inne borde åka ner , se och lära och inte bara läser massa böcker m.m. då fattar man vad det handlar om när man är där nere längre tid. sen när man kommer hit och ska bäretta olika saker så tror inte folk på en. att så kan de

Men det var inte det som du sade-skrev här, haha.

med den inställningen som löpare här i Sverige har , tro fan att det är losers redan från början. istället att man tror på sig själv. att det är möjligt.
fattar inte varför man alltid värderar ner sig här i Sverige i olika sammanhang, istället att säga at

Ja, man får onekligen många aha-upplevelser på plats "under skinnet" på afrikanerna. Många här hemma har förundrats varför unga afrikanska maralöpare springer så taktiskt. De borde inte ha rutinen. Men när jag var i Kenya såg jag skolmästerskap i marathon

jo, sant. men att det finns så många unga löpare som springer marathon under 2.07 och äldre är för att de kör numera långpassen upp till 38km i sin tänkta marathon fart. nya träningsmetoder har tagit dessa löpare till en ny division. och vad gör vi här, j

Tonni Finnish Flash
Tack för erbjudandet ! nu är det väl så att jag iår även startat med triathlon på riktigt, så det kräver en hel del satsning på det också. och det inte är 8 månader till stockholm marathon, eller fjällmaran ( där tider på 3h knappast ä