Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 14:54Det där "tränar för lite mängd" är inget svar. Det finns förstås fler komponenter. Annars skulle den som mäktar med att springa flest kilometrar i veckan alltid vinna alla lopp.
Det där "tränar för lite mängd" är inget svar. Det finns förstås fler komponenter. Annars skulle den som mäktar med att springa flest kilometrar i veckan alltid vinna alla lopp.
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 14:58@Mikael F
Jämför mängden med, som du skriver här ovan, en east african och en svensk långdistans löpare, hur deras mängd per vecka/månad är, så tror jag vi har svaret där. Givetvis spelar fart in. Men mängden är av betydande slag för ett långdistans lopp
@Mikael F
Jämför mängden med, som du skriver här ovan, en east african och en svensk långdistans löpare, hur deras mängd per vecka/månad är, så tror jag vi har svaret där. Givetvis spelar fart in. Men mängden är av betydande slag för ett långdistans lopp
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 15:05tja, har ens svenska motionärer rätt inställning till träning.
Tycker det maskas en hel del, inte många som känner för att verkligen pressa sig när de är så duktiga och "går och tränar". Blir det ngt egentligt resultat, frågar man sig, mer än kanske ett
tja, har ens svenska motionärer rätt inställning till träning.
Tycker det maskas en hel del, inte många som känner för att verkligen pressa sig när de är så duktiga och "går och tränar". Blir det ngt egentligt resultat, frågar man sig, mer än kanske ett
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 15:29en svensk elit löpare tränar ungefär samma mängd som en kenyan. många av de kenyanska marathon löpare springer runt 16-19mil på en vecka. och vissa månader strax över 20mil.
men skillnade är den att tex lång passen kör de inte i jävla prat tempo! som vi s
en svensk elit löpare tränar ungefär samma mängd som en kenyan. många av de kenyanska marathon löpare springer runt 16-19mil på en vecka. och vissa månader strax över 20mil.
men skillnade är den att tex lång passen kör de inte i jävla prat tempo! som vi s
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 15:38som maratonamatör med tider kring 3h30 kan jag iaf skriva under på det sistnämnda, gått bra i 3h, sen ren överlevnad sista milen...eller ja en mara var jag ju iofs skadad i 22k så då fick jag ju kämpa extra..
tar gärna emot råd för hur man tränar mot en
som maratonamatör med tider kring 3h30 kan jag iaf skriva under på det sistnämnda, gått bra i 3h, sen ren överlevnad sista milen...eller ja en mara var jag ju iofs skadad i 22k så då fick jag ju kämpa extra..
tar gärna emot råd för hur man tränar mot en
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 15:40Jag hörde att jankarna har börjat med träningsgrupper för deras talanger. De ansåg att problemet berodde på individuellträning. Det är svårt att pressa sig ensam. Det verkar fungera för de också.
Jag hörde att jankarna har börjat med träningsgrupper för deras talanger. De ansåg att problemet berodde på individuellträning. Det är svårt att pressa sig ensam. Det verkar fungera för de också.
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 17:19Vem är det som Musse ska träna med?
Vem är det som Musse ska träna med?
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 18:36Här knyckte jag en tabell från en bok jag köpte till mig själv i julklapp:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=b55e4fb4db2b4013a22cd657cff135b8.jpg&Size=&share=
Här knyckte jag en tabell från en bok jag köpte till mig själv i julklapp:
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=b55e4fb4db2b4013a22cd657cff135b8.jpg&Size=&share=
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 19:13Musse har Friberg på cykel som håller farten uppe för honom.
typiskt svenskt att säga jag har böker tidningar mm där det står. eller har man forskat på det i olika ämnen.
åk ner och lev se och lär. då menar jag inte att åka ner typ2-4veckor i nåt camp.
mi
Musse har Friberg på cykel som håller farten uppe för honom.
typiskt svenskt att säga jag har böker tidningar mm där det står. eller har man forskat på det i olika ämnen.
åk ner och lev se och lär. då menar jag inte att åka ner typ2-4veckor i nåt camp.
mi
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 19:16OK Tonni, berätta hur många månader du var i Afrika.
OK Tonni, berätta hur många månader du var i Afrika.