Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har själv haft förmånen att få resa till diverse afrikanska länder ett antal gånger. Jag har träffat löpare i Etiopien, Kenya, Uganda och i Tanzania. I det senare landet har jag också råkat bli inlockad i ett småskaligt skosponsringsprojekt. Så jag ha

Såna uttalanden gör mig lite smått förbannad. Amerikanerna med Rupp i spetsen, Coe, Radcliffe etc. Det går, men åsikter som dessa försvårar det oerhört.

"Såna uttalanden"? Du får nog förtydliga lite - det har varit många uttalanden Lars!

Tror han menar det här jag sa om att afrikanerna dominerar. Det finns förstås undantag.....

Gissa Christer. Du borde kunna lista ut det.

Nu gick det här från diskussion till gissningslek - jag är för trött för det!

Kenyanerna har sån bredd att om alla som ville skulle få åka till VM tex skulle 98 av de 100 första vara kenyaner på alla distanser över 400m är min gissning!

Christer, väldigt intressant och spännande länk. (t+)

När jag började springa i mitten på 90-talet var det i alla fall 5-6 svenskar under 2.20 på stockholmmarathon. Men det var många fler som satsade då, det var tex. 90 st som sprang under 2.40 på stockholmmarathon, förra året var det bara 30 st. I mitten av

Bra svensakar på korta distanser? Njaa ... kolla resultat på 400 m - 5000 m och jämför de fem tio bästa nu mot för 30 år sedan. När hade vi tre man under 3.40 på 1500 senast?

Framgång föda framgång. Innan jag började springa klättrade jag mycket. När jag bodde i Mora var jag en av de bättre klättrare. När vi flyttade till storstan var jag bara en i mängden men jag snabbt blev bättre än jag var då alla andra omkring mig var bät