Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 22:23Jag har själv haft förmånen att få resa till diverse afrikanska länder ett antal gånger. Jag har träffat löpare i Etiopien, Kenya, Uganda och i Tanzania. I det senare landet har jag också råkat bli inlockad i ett småskaligt skosponsringsprojekt. Så jag ha
Jag har själv haft förmånen att få resa till diverse afrikanska länder ett antal gånger. Jag har träffat löpare i Etiopien, Kenya, Uganda och i Tanzania. I det senare landet har jag också råkat bli inlockad i ett småskaligt skosponsringsprojekt. Så jag ha
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 22:51Såna uttalanden gör mig lite smått förbannad. Amerikanerna med Rupp i spetsen, Coe, Radcliffe etc. Det går, men åsikter som dessa försvårar det oerhört.
Såna uttalanden gör mig lite smått förbannad. Amerikanerna med Rupp i spetsen, Coe, Radcliffe etc. Det går, men åsikter som dessa försvårar det oerhört.
Quote from Elias Engqvist on 19 February 2013, 22:54"Såna uttalanden"? Du får nog förtydliga lite - det har varit många uttalanden Lars!
"Såna uttalanden"? Du får nog förtydliga lite - det har varit många uttalanden Lars!
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 22:57Tror han menar det här jag sa om att afrikanerna dominerar. Det finns förstås undantag.....
Tror han menar det här jag sa om att afrikanerna dominerar. Det finns förstås undantag.....
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 22:57Gissa Christer. Du borde kunna lista ut det.
Gissa Christer. Du borde kunna lista ut det.
Quote from Elias Engqvist on 19 February 2013, 23:01Nu gick det här från diskussion till gissningslek - jag är för trött för det!
Kenyanerna har sån bredd att om alla som ville skulle få åka till VM tex skulle 98 av de 100 första vara kenyaner på alla distanser över 400m är min gissning!
Nu gick det här från diskussion till gissningslek - jag är för trött för det!
Kenyanerna har sån bredd att om alla som ville skulle få åka till VM tex skulle 98 av de 100 första vara kenyaner på alla distanser över 400m är min gissning!
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 23:20Christer, väldigt intressant och spännande länk. (t+)
Christer, väldigt intressant och spännande länk. (t+)
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 00:43När jag började springa i mitten på 90-talet var det i alla fall 5-6 svenskar under 2.20 på stockholmmarathon. Men det var många fler som satsade då, det var tex. 90 st som sprang under 2.40 på stockholmmarathon, förra året var det bara 30 st. I mitten av
När jag började springa i mitten på 90-talet var det i alla fall 5-6 svenskar under 2.20 på stockholmmarathon. Men det var många fler som satsade då, det var tex. 90 st som sprang under 2.40 på stockholmmarathon, förra året var det bara 30 st. I mitten av
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 06:37Bra svensakar på korta distanser? Njaa ... kolla resultat på 400 m - 5000 m och jämför de fem tio bästa nu mot för 30 år sedan. När hade vi tre man under 3.40 på 1500 senast?
Bra svensakar på korta distanser? Njaa ... kolla resultat på 400 m - 5000 m och jämför de fem tio bästa nu mot för 30 år sedan. När hade vi tre man under 3.40 på 1500 senast?
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 07:55Framgång föda framgång. Innan jag började springa klättrade jag mycket. När jag bodde i Mora var jag en av de bättre klättrare. När vi flyttade till storstan var jag bara en i mängden men jag snabbt blev bättre än jag var då alla andra omkring mig var bät
Framgång föda framgång. Innan jag började springa klättrade jag mycket. När jag bodde i Mora var jag en av de bättre klättrare. När vi flyttade till storstan var jag bara en i mängden men jag snabbt blev bättre än jag var då alla andra omkring mig var bät