Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHar vi hört detta förr? (Smitning …
You need to log in to create posts and topics.

http://www.skovdenyheter.se/nyhet/1912/87-arig-smitare-flydde-fran-arg-cyklist

Man får väl hoppas att det inte fanns en cykelbana för nära platsen för då ligger cyklisten illa till...

Rondeller och cykelbanor brukar inte höra ihop.

Jag hade också blivit arg om jag blev påkörd. Det är dags att införa återkommande körkortsprov vart femte år.

Cykelbanan jag tar till jobbet(jag cyklar bara 2,5km och bryr mig inte om att köra fort på så kort sträcka) går förbi ett antal rondeller. Tänkte det kunde vara liknande i detta fallet - och vi vet ju hur illa det kan gå om man råkar bli påkörd i närheten

Tacka fan för att han blir förbannad och aggressiv, hans liv var ju hotat! Eller anser folk att en människa som utsätts för dråpförsök ska stå och le med hjälmen i hand?

Menar du att gubben körde på honom med berått mod? Det tror jag inte. Till syvende og sidst är det ju ändå så att bakom ratten på de där stinkande plåtmonstren sitter människor som liksom oss cyklister kan göra sig skyldiga till diverse felbedömningar ell

Det kan vara bra att betrakta sig själv som en idiot också ... så att man kan undvika att göra det som en idiot gör .

Jag är alltid imponerad av alla rödljuskörare på cykel. Det är verkligen att skaffa sig fiender och öka riskerna.

Skillnaden mellan dråp och mord i svenska, är att dråp är oplanerat. Om vi gör det enkelt för oss.

Gubben planerade nog varken att köra på cyklisten eller döda denne. Men det är det som kan bli resultatet om du med 2 ton kör på 100 kg cykelekipage.