Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHar vi hört detta förr? (Smitning …
You need to log in to create posts and topics.

Seriöst, jag har helt nyligen tjatat och tvingat min gamla mamma (80 år) att få sin man till läkaren för att få körkortet indraget.

I USA är det smärtsamt att bli av med körkortet. Men det är är smärtsamt att han dödar henne eller någon annan i trafiken.

Det gäller iofs ganska många som inte är 87. Min far är faktiskt 87 i år och kör fortfarande bil då och då. Är man medveten om sina begränsningar (i pappas fall dagsljus) har jag lite svårt att se problem med det. Det finns ingen given ålder utan måste be

Det finns mängder av 40:åringar som också skullebehöva lämna in lappen, skule jag tro.

Grejen är att han olovligen avvek från en trafikolycka och först efter 45 minuter meddelade han detta till polisen. Nä då är man en idiot i mina ögon. Man kör fan inte

Det var ett belysande fall i Landskrona för några år sedan. Gamlingen hade lite svårt med trafikregler och annat pyssel i trafiken så polisen stoppar honom i hans Merca och beslutar om att han inte ska fortsätta köra. Det fungerade tills Gamlingen kom hem

Skuldfrågan har jag inga synpunkter på, däremot smitning. Vi vet att han gjorde det. Det är det som jag tolkar som bristande kompentens för att köra bil.

Att han tekniskt inte blir åtalad för det, eftersom han ringde upp senare, är inte lindrande i mina

Men då blir det dåliga bilar med oförklarliga fel som är ursäkten.
Hur många gånger är inte första ursäkten "att gasen har hängt sig" när piloten har stampat på gasen istället för bromsen.

Fredrik, det beror ju på hur man är hotad. Till livet? Med vapen? Att någon är förbannad och gapar på en är inte vad jag tycker tillräckligt för att smita från platsen, det ska till mer enligt mig

Jo rimligtvis bör ju den som anses vara hotfull faktiskt ha varit det. Det faktum att den ena är 87 och den andra i 40-årsåldern spelar dock in lite grann även där. Men vi har ingen aning om vad som hände, eller hur?

Jag kan mycket väl tänka mig att cykl

Fredrik. Lite det Daniel är inne på. Det är i sig inte föraren som är idiotiskt. Det är dennes handlande. Att kör från olyksplatsen som är det, idiotiskt. Du får inte lämna platsen och det bara är så. Det är ingen, bör inte vara, en förmildrande omständig

Fredrik, det är klart att vi inte vet med säkerhet. Men om cyklisten langat fram ett vapen och hotat om livet hade det nog framkommit eftersom han då antagligen blivit arresterad för olaga hot.

Vi spekulerar, det är väl det som trådar som denna handlar o