Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHar vi hört detta förr? (Smitning …
You need to log in to create posts and topics.

Daniel: (t+) - jag glömde den nästan viktigaste idioten. tur du fyllde i.
David: (t+) även om jag själv kör mot rött ibland. Men då ser jag till att det är fritt först. Oftast beror det på att jag tycker det är onödigt att trycka på knappen och vänta meda

I och för sig, Bruse ... men ordet "försök" förutsätter ett visst mått planering, om vi nu ska krångla till det.

Vi kan väl klämma in ordet "kallblodigt" också då han smet från platsen. Han skiter med andra ord fullständigt i hur andra människor mår.

Hur kan ni utifrån den notisen hävda att bilisten är en idiot?

Jag kan inte utläsa vem som är vållande eller överhuvudtaget vad som har hänt mer än att det inträffat en olycka med, som jag antar, en bilist och en cyklist som inblandade och bilisten känd

Kul att läsa diskussioner av juridisk karaktär.

När en bilist agerar knasigt mot mig i trafiken försöker jag alltid intala mig själv att det är min eller någon annans gamla mamma som kör bilen. Då blir jag mindre aggressiv och känner förståelse för att b

Både mord och dråp kräver väl uppsåt. Vållande till annans död borde vara mer rätt. Fast det låter inte lika spektakulärt.
Även gångtrafikanter är oskyddade. Jag passer ofta ett oövervakat övergångsställe där bilister missar att jag är på väg över, men j

Upptäckte att man kan läsa vad som faktiskt hände i ovan olycka i happys pendlartråd, http://happymtb.org/forum/read.php/1/1778364/page=12.

"Gunde-faktorn" nice ord (t+)

Pendlartråden är en ständig källa till glädje...

Jag tror inte att det handlar om en medveten oförsiktighet från bilisterna sida. Jag tror det är mer en missuppfattning. Dvs, de anser inte att cyklisterna har på vägarna att göra och därför kommer cyklisterna alltid att lämna företräde i alla möjliga sam