Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kommentar till PP runt 10 inlägg upp:

För länge sen då marathon inte var stort var det långsamma löpare som satsade på det, eftersom de inte kunde hävda sig på de kortare.

Nu då det finns pengar även i maran så har de snabba löparna tagit över även där.

Anders: Det verkar helt orimligt. Dels är det inte 10 s/km vid dubblering som gäller utan en viss %-sats som jag med en dåres envishet försökt påtala.
Dels är det ju mer man tänker på det helt uppenbart att muskelfibersammansättningen måste påverka och j

Orimligt? Procent eller ett visst antal sekunder? Kan ha fel men utgår inte Jack Daniels från reella prestationer? Och matematiska algoritmer har applicerats i efterhand.

Fortfarande mina 5, allas hastighet avtar med distansen. Vissa har talang (gener)

Tabellerna i mina böcker går på procent vilket gör att det i reda sekunder skiljer rejält om man springer milen på 30 minuter eller på 60 minuter.

Extremt kort om muskelfibrer: När det gäller förutsättningar så har vi genetiska skillnader i hur våra musk

Anders, du kan ju givetvis ha rätt men

"Typ IIb är snabbare muskelfibrer med hastiga kontraktioner. Typ IIb muskelfibrer är nästan uteslutande anerobiska och har ingen eller väldigt liten möjlighet att utnyttja det aerobiska systemet för energiproduktion

Anders. Jag är en av dessa "otrevliga" typer som ej följer normer. 😉
Håller således med dig.
Vi är ej olika, vi är väldigt olika och tack och lov ej ännu klonade.

K-G: Jag tycker du verkar helt normal och det skulle inte förvåna mig om du hamnar mitt i normalfördelningen om forskarna fick studera dig 😉

Mycket tror jag om KG... Men där går gränsen! 😉

Inspirerad av denna tråd skapade jag konceptet becquerelintervaller! 😉

http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=154365#c261249

jag vet att växjö loppet är inte en officiellt halvmaran men 21.098 är tillräckligt för min jämförelse.

5kmm 22:52 1-dec 2013 (4:34/km)
10km 48:11 27-nov 2012 (4:49/km)
Halvmaran 1:46:19 1-maj-2014 (5:02/km)
Marathon 4:23:55 19-okt 2013 (6:15/km)

mi