Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHelglöpning i Täbyskogarna
You need to log in to create posts and topics.

Jupp, det kommer bli kul 🙂

Jag har ingen GPS men jag har en fotpod =) Den har iofs börjat bråka lite med mig så jag är inte hundra på datan den ger mig.

10 pers borde vi kunna få ihop, kom igen nu norrortsbor! 😀

Jag har fotpod. Den visade knappt 2% fel på St.halvmara härom veckan (21,5 vs 21,1). Så fullt i nivå med GPS.

Kanske sämre korrelation med annat löpsteg i skogen (eller än bättre), men borde ge en bra bild av sträckan.

"Ska bara" byta bort diverse lämning/hämtning på barns aktiviteter etc. Hoppas kunna bekräfta inom kort. Hoppas det blir ett stort gäng!

@ Tibor
Springer vi ett stort varv? Anledningen till att jag frågar är att 27 km kanske skrämmer bort några stycken som skulle kunna tänka sig att hänga med på en kortare runda.
Kan man "hoppa av" efter halva sträckan e dyl, eller är det 0 eller 27 km so

Jenny, jo tanken var nog att binda ihop spåren - dvs ett varv. Bra tänkt, dock!

Det finns tillfällen att gena!
* Man kan gena bort ca 12-13 km om man väljer bort Roslagsleden/Ensta.
* Man kan gena bort en del genom att inte ta Täby IP delen, en gissning

Man kan också gena/svänga tillbaka när vi kommer tillbaka till skavlötenspåret igen. Man springer alltså en bit på skavlöten, svänger med till enstamilen, rundar den och springer tillbaks till Skavlöten. Då får man en runda på ca 17-18km skulle jag tro?

Låter som ett riktigt kul initiativ. Jag hoppas att det blir en regelbunden aktivitet. Just nu kan jag inte springa, då jag opererade menisken i tisdags.

För nån månad sen sprang jag och min fru svängen runt Rönningesjön, förbi Skavlöten, Löttingekullen

Hoppas på snabb återhämtning, Hasse.

Rönningesjön är jag lite nyfiken på. Nog finns det rundor att pussla ihop för ett antal vändor framöver. 🙂

En liten kommentar, bara, så att inte andra blir ståendes ensammen:

Det är inte i helgen.

Planen är 27/10

Ja, jag har lite svårt att läsa innantill 🙂

Ser att det är den 27/10, hoppas att jag inte lurat nån med mitt inlägg!

Trevligt initiativ!
Hänger gärna på från november om det blir fler tillfällen.
Måste få ordning på en hälsena o återflyttar till Norrort ca 5:e nov från sommarvistet i Dalarna.