Quote from Guest on 5 March 2012, 20:33Ni som lägger mycket tid på träningen, hur får ni ihop det med övriga livet?
Jag vill helst lägga i snitt 1-1½ timme per dag / 8-9 timmar i veckan (effektiv träningstid) men jag tycker över tid att det kan vara svårt att få ihop med heltidsjobb, tre kid
Ni som lägger mycket tid på träningen, hur får ni ihop det med övriga livet?
Jag vill helst lägga i snitt 1-1½ timme per dag / 8-9 timmar i veckan (effektiv träningstid) men jag tycker över tid att det kan vara svårt att få ihop med heltidsjobb, tre kid
Quote from Christer Berg on 5 March 2012, 20:43Jag tränar direkt när jag slutat jobbet och jag har underbar backup från min sambo.
Hon gör det möjligt för min del.
Jag tränar direkt när jag slutat jobbet och jag har underbar backup från min sambo.
Hon gör det möjligt för min del.
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 20:550 barn, sparkapital, fria arbetstider = katching. 3 tim/dag.
Annars? Ingen aning! Men några knep som verkar gångbara:
- skär i sömnen, minska antal sömntimmar/natt (vänj kroppen vid det)
- acceptera och utveckla förmågan att träna trots zzZZZzzz...
- tr
0 barn, sparkapital, fria arbetstider = katching. 3 tim/dag.
Annars? Ingen aning! Men några knep som verkar gångbara:
- skär i sömnen, minska antal sömntimmar/natt (vänj kroppen vid det)
- acceptera och utveckla förmågan att träna trots zzZZZzzz...
- tr
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 21:11Ja det undrar jag också faktisk men kommit på ngr saker som förenkla det hela.
Om tid finnes kan man göra träningen på morgonen (då får man kanske offra 1-2 timmars sömn)
Ägna en söndag eller ngn dag att laga hela veckans mat. Flera timmar på en dag men
Ja det undrar jag också faktisk men kommit på ngr saker som förenkla det hela.
Om tid finnes kan man göra träningen på morgonen (då får man kanske offra 1-2 timmars sömn)
Ägna en söndag eller ngn dag att laga hela veckans mat. Flera timmar på en dag men
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 21:43Man planerar och hittar tid. T&R jobbet är bra träningstid.
Sedan ser man till att ungarna gillar att träna rätt idrotter. Då tränar man med dom. De gillar att spöa föräldrarna.
Man planerar och hittar tid. T&R jobbet är bra träningstid.
Sedan ser man till att ungarna gillar att träna rätt idrotter. Då tränar man med dom. De gillar att spöa föräldrarna.
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 22:33Flextid, 80% och långlunch. På vintern är det dessutom skönt att få solljus. Prövade transport också, men föredrar att träna i dagsljus.
Det blir inte mycket tv-tittande, den saken är klar.
Flextid, 80% och långlunch. På vintern är det dessutom skönt att få solljus. Prövade transport också, men föredrar att träna i dagsljus.
Det blir inte mycket tv-tittande, den saken är klar.
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 22:46Ibland kan man klämma in träningspass tillsammans med barnen. Min tioåring följer med första kilometrarna när jag springer. Sexåringen och jag ska börja med olympiska lyft på atletklubben. Den minsta gillar familjegympan på Friskis.
Heja på det blir lät
Ibland kan man klämma in träningspass tillsammans med barnen. Min tioåring följer med första kilometrarna när jag springer. Sexåringen och jag ska börja med olympiska lyft på atletklubben. Den minsta gillar familjegympan på Friskis.
Heja på det blir lät
Quote from Funbeat user on 5 March 2012, 23:06Har två barn och är gift, får in det genom att gå upp 05:30 och tränar innan jobbet 4 dagar i veckan. Det hör till att jag duschar på jobbet och slipper ungefär 30minuters bilköer genom att åka tidigare. Långpasset kör jag på helgen 1h efter frukost, end
Har två barn och är gift, får in det genom att gå upp 05:30 och tränar innan jobbet 4 dagar i veckan. Det hör till att jag duschar på jobbet och slipper ungefär 30minuters bilköer genom att åka tidigare. Långpasset kör jag på helgen 1h efter frukost, end
Quote from Elias Engqvist on 6 March 2012, 00:10Yngsta sonen är 30 och jag veckopendlar iväg från frun (öh, till jobbet menar jag) och jag jobbar 80% - The rest is history!
Yngsta sonen är 30 och jag veckopendlar iväg från frun (öh, till jobbet menar jag) och jag jobbar 80% - The rest is history!
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 05:00Även om jag idag endast behöver ta hänsyn till mig själv och min livskamrat har jag alltid, även när barnen var små tränat på morgonen. Upp ca 5.45, klara av träning och dusch. Sen väcka familjen, äta frukost åsså iväg till jobbet.
Jag har aldrig klarat a
Även om jag idag endast behöver ta hänsyn till mig själv och min livskamrat har jag alltid, även när barnen var små tränat på morgonen. Upp ca 5.45, klara av träning och dusch. Sen väcka familjen, äta frukost åsså iväg till jobbet.
Jag har aldrig klarat a