Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHinna träna mycket?
You need to log in to create posts and topics.

Status: Gift, 2 små barn (3,5 och 1,5). Innan jobbet de dagar jag inte lämnar barnen. Upp 05.00, drar till jobbet, parkerar bilen och ut i Hisingsparken. Sen dusch på jobbets gym, ombyte samt stämpla in 07.00.
Lunchträning förekommer ibland också.
Annars

Student! Det blir inte många kravaller dock.

Har slängt ut familjen, sagt upp TV-abonnemanget, städar nästan aldrig huset, trädgården får ta hand om sig själv. Har dock två jobb att klara av. Tränar och tävlar ca 14 timmar i veckan i snitt.

Men 2 små barn, man och häst så hittar jag ändå ganska mycket träningstid. Som FP David säger - Tur och Retur jobbet är lysande. Där får jag 1,5 timmars cykel varje dag. Sen hinner man ett hyffsat styrkepass eller kortare löprunda på lunchen. Sen brukar j

Status: 3 ungar (2, 5, 8 år), gift, heltid.

Man får ta tillfällena när de kommer och vara beredd att kasta om träningsplaneringen ibland när det krockar med familjens planer.

Jag tränar numera 3-4 lunchraster i veckan. Maten äts i regel vid skrivbordet

Springer hem från jobbet 2-3 gånger per vecka, 13-14 km, tar mig en kvart mer än att åka kommunalt. Lägger på någon timme ibland så har jag ett långpass. Tränar tillsammans eller parallellt med barnens träning ca 2 gånger per vecka, vilket är kvalitetstid

Det går att vara lite av kurs också på T&R jobbet. Sedan är det kanske dags efter familjebildningen att sänka sina landslagsplaner.

När man läser tråden blir det rätt uppenbart att om det finns en vilja att träna så går det. Även om det betyder att stiga upp klockan 5 för att hinna.

Annica - håller helt med! Man kan hitta mer tid än man först tror bara man börjar analysera och tar varje tillfälle i akt till att röra på sig.

Tack för alla svar!

Själv kör jag lunchträning 2-3 dagar i veckan plus pass på kvällen när barnen somnat samt på helgmornarna när det sovs/kollas på Bolli. Skulle gärna träna T&R jobbet, men har tvekat för jag tycker det är i lägsta laget (2,5-3 mil). Ka