Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHinna träna mycket?
You need to log in to create posts and topics.

hej, 2 barn ( 13, 15) gift & jobbar heltid.

Simpassen när simhallen öppnar 0615 ( 2 morgnar i veckan)
löpning när dottern ska hämtas från träningar, på luncherna ( rätt flexibelt på jobbet som tur är)
Söndagar - dottern har 4 timmars träning- det kan trä

tidiga morgnar innan resten av familjen vaknar är också bra för löpnign 🙂

4 barn men de reder sig själva. Ett heltidsjobb och lite service av villa, trädgård, 2 bilar, 1 mc men träningen är inplanerad och har prio. Tycker det är ganska perfekt att träna vid 19-tiden då middagen sjunkit undan och hundpromenaden är över. Då har

Varför kör du inte högintensiv intervallträning några dagar i veckan? Det är väldigt tidseffektivt och givande.

Se efter hur mycket tid du lägger vid datorn (funbeat, facebook osv osv), mobilen (wordfeud och annat tidsfördriv), TVn (vår största tidstjuv) och lägg ihop tiden och prioritera. De dagar man inte har tid, då har man ändå alltid 10 min över och då får man

För mig är det ointressant hur många timmar jag lägger ner på träning/vecka. Ju hårdare pass desto färre timmar blir det. Totalansträngningen/vecka är min måttstock. Kör hårdare när du kör? 🙂

Har samma utmaning. Tre relativt små barn, heltidsjobb med långa dagar (plus lång pendling) och hus/trädgård/vänner etc. Allt kräver sin tid och uppmärksamhet.

För att få till träning överhuvudtaget har planering och flexibilitet blivit ledord. Precis s

Allt handlar om hur man prioriterar. Vill man så kan man!

Lite nyfiken om någon här spelar dataspel och playstation? Det verkar vara det första som faller bort och byts ut mot träning i min bekantskapskrets.

I takt med att träningen prioriterades fasades dataspel och fejsbök ut.

"Spelar" i nuläget i princip bara ett spel, ett träningsspel till Wii konsolen för att träna ben och mag/ryggstyrka som komplement till löpträningen.