Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHinna träna mycket?
You need to log in to create posts and topics.

2½-3 mil är precis lagom att cykelpendla. En knapp timme och pigga ben.

Ni som stiger upp och tränar innan 06, hur pass mycket sömn får ni då? Läggdags vid nio? Själv tränar jag hellre på kvällen, även om det blir midnatt innan man är i säng.

Jag körde varianten med uppstigning 5:20, toabesök, klädsel, pendlingspass med intervaller, jobb 7:00-16:00, pendling till träning, träning, tvagning-matlagning 20:00, käk-sociala biten, nattning 22:30.
Det går att hålla sig ibland 40-50 bästa i landet på

Jag brukar lägga mig ca 23, somnar kanske en halvtimme senare. Upp ca 05:30 (har oftast vaknat av mig själv då). Sömnbehovet varierar, jag misstänker att jag inte har så stort sömnbehov.

En annan sover 9-10h/natt 🙂 Jag ligger nog på andra sidan normalfördelningskurvan.

Jag lägger mig 22:30, försöker få 7 timmars sömn vilket räcker bra för mig

Jag är lyckligt lottad som inte behöver så mycket sömn, men annars tror jag det är klart olämpligt att träna på bekostnad av sömn. Om träningen blir ytterligare en stressfaktor i våra liv, ja inte sjutton blir vi friskare då!

Leta upp tidstjuvarna och st

Ha, det sistnämnda är på pricken! Uppvuxen framför en datorskärm har inte ränderna gått ur.

(Sent from my Xperia Arc...)

Ang. sömn, jag mår bäst med 8 timmar sömn, då återhämtar jag mig bra. Mindre än så påverkar träningen, helt klart.

Men då är det lite underligt om man tränar framåt midnatt och ska få ihop 8 timmar sömn innan jobb.

Jag går upp 4:15 några dagar i veckan och är då på gymmet vid 5.
På helgen får jag in ett långpass när äldsta dottern tränar gymnastik. Hon tränar i 3 timmar så man hinner rätt långt 🙂 någon vardagskväll brukar jag lyckas få till ett löppass också. Det