Quote from Marléne Lönnqvist on 30 April 2012, 18:52@Christer fast på Lapland Ultra finns det inga fjällbäckar. Ett och annat kärr och en älv däremot. Glad att man inte behöver fylla vatten från dem.
@Christer fast på Lapland Ultra finns det inga fjällbäckar. Ett och annat kärr och en älv däremot. Glad att man inte behöver fylla vatten från dem.
Quote from Elias Engqvist on 1 May 2012, 00:46Bea: "tex" betyder "till exempel" så bäcken var bara ett exempel. Där kanske det är en vätskestation?
Bea: "tex" betyder "till exempel" så bäcken var bara ett exempel. Där kanske det är en vätskestation?
Quote from Marléne Lönnqvist on 1 May 2012, 10:29@Christer det var väl mer det där med att behva sänka ner blåsan i djupt vatten. Vattenstationerna brukar ha dunk med kran alternativt kannor.
@Christer det var väl mer det där med att behva sänka ner blåsan i djupt vatten. Vattenstationerna brukar ha dunk med kran alternativt kannor.
Quote from Jonny Persson on 1 May 2012, 11:36Med rätt sorts blåsa tar det inte många sekunder att fylla den i en bäck.
Med rätt sorts blåsa tar det inte många sekunder att fylla den i en bäck.
Quote from Elias Engqvist on 1 May 2012, 14:03Jaja, jag har väl fel, är dum och har aldrig sprungit med rätt blåsa i fjällen då...
Jaja, jag har väl fel, är dum och har aldrig sprungit med rätt blåsa i fjällen då...
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 14:50Jag brukar tömma min blåsa.
Jag brukar tömma min blåsa.
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 14:53Denna köpte jag för några dagar sedan. Har ingen större erfarenhet av löparryggsäckar men tycker denna uppfyller sin funktion. Den är smal, sitter fast på ryggen utan att guppa omkring och har ficka för vätskeblåsa som man också kan köpa på Clas Ohlson f
Denna köpte jag för några dagar sedan. Har ingen större erfarenhet av löparryggsäckar men tycker denna uppfyller sin funktion. Den är smal, sitter fast på ryggen utan att guppa omkring och har ficka för vätskeblåsa som man också kan köpa på Clas Ohlson f
Quote from Funbeat user on 1 May 2012, 17:04Kan man inte tänka sig en rygga med bra flaskor fram och så en 3-litersblåsa? Då kan du använda upp blåsan först och sedan börja med flaskorna. Tre liter borde väl räcka ett tag i vilket fall?
Kan man inte tänka sig en rygga med bra flaskor fram och så en 3-litersblåsa? Då kan du använda upp blåsan först och sedan börja med flaskorna. Tre liter borde väl räcka ett tag i vilket fall?
Quote from Marléne Lönnqvist on 1 May 2012, 18:33@flindra det räcker gott och väl med flaskor. Vill inte kånka omkring på 3 l vatten i ryggan. Med ca 8 km mellanrum kan man fylla på så det är liksom inte vattenbrist. Anledningen till 2 flaskor är mest balans. Märkt av att när jag haft en så blir det sne
@flindra det räcker gott och väl med flaskor. Vill inte kånka omkring på 3 l vatten i ryggan. Med ca 8 km mellanrum kan man fylla på så det är liksom inte vattenbrist. Anledningen till 2 flaskor är mest balans. Märkt av att när jag haft en så blir det sne
Quote from Marléne Lönnqvist on 14 May 2012, 22:02En uppdatering till. Befinner mig i Stockholm, gick till Säck som av någon anledning hade stängt idag.
Knatade runt till en drös andra butike och testade:
Salomon (de hade ingen sådan här inne http://www.salomonrunning.com/se/product/xt-wings-10-3-vest-w
En uppdatering till. Befinner mig i Stockholm, gick till Säck som av någon anledning hade stängt idag.
Knatade runt till en drös andra butike och testade:
Salomon (de hade ingen sådan här inne http://www.salomonrunning.com/se/product/xt-wings-10-3-vest-w