Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Varför vill du inte ha midjebälte? Jag har en 2 l Camelback, som är smal och saknar midjebälte. Jag tycket dock att den är jobbigare att springa med än
Osprey Manta 25, som rymmer 3 l vätska + allt annat du räknat upp. Tack vare midjebältet sitter den so

@Bengt För att jag hittills aldrig hittat en där bältet hamnar på rätt plats. De är oftast gjorda för folk med längre rygg än mig (eller raka i figuren) och jag är bred över höfterna men smal midja.Då hamnar midjebältet för långt ner och börjar krypa upp

På varvbana kan man fundera på att ha två ryggsäckar att växla mellan, så slipper man fylla på. Det var vi lite inne på när maken skulle springa TEC.

@flindra Min plan är att bara göra ett varv på Lapland Ultra 🙂

Hahaha, jaa hjälp!

Själv springer jag med http://www.marathon.se/utrustning/test/nathan-hpl. Jag är tunn som en mygga över ryggen, kanske inte så mycket bröst att prata om. Men ryggsäcken är tillräckligt smal för att jag inte ska dra i den med armarna vid varje pendling och

Den går att tvätta i maskin, Anna-Lisa. Det har vi testat, ihop med träningskläderna. 🙂

Kom ihåg att ta ur vätskeblåsan först bara!

@Anna_lisa fast då var det det där med blåsa istället för flaska. Tycker det verkar vara så bängligt och tidsödande att ha blåsa.

Om jag inte behöver så mkt vatten plockar jag ut blåsan och har små vattenflaskor i bröstfickorna, ger också möjlighet till olika typ av vätska i de olika flaskorna. Kanske kan fungera i Adak har inte kollat hur lång mellan stationerna det är. Jag gillar

Det är bara ca 8 km mellan stationerna så det är rätt ok om man har små flaskor. Mest bara meckel med att blanda det man vill ha. Jag som krampar lätt i benen brukar se till att ha elektrolytblandning i ena flaskan i alla fall. Vet inte om det är placebo