Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar blanda en dunderdosering sportdryck, alldeles för stark, och ha i en flaska i ryggsäcken. I vätskeblåsan har jag då bara vatten. Det har funkat bra när jag har testat på tävlingar.

Jag har genomfört ett fjällräven classic utan typ äta någonting bara för att det var för jobbigt att stanna och ta av ryggan, leta fram en gel/bar/vfsm som är ätbart. Jag blir helt enkelt väldigt väldigt lat (korkad).

Så jag har lärt mig att jag måste h

Blåsa ska inte ses som ett bök utan en tillgång.

Svenska försvarsmakten gjorde studier i ämnet och konstaterat att man dricker mer sällan från flaska än blåsa. Blåsan är tillgänglig och munstycket smidigt och lättdrucket från och resulterade i piggare so

Men känner jag den här damen rätt så kommer hon inte orka stanna för att bängla upp blåsan och istället knata på en jävla massa mil utan att dricka annat än en mugg blåbärsoppa/te vid någon kontroll. Jag är dum i huvudet på långloppen. Vet precis hur lat

Stanna? Du fixerar ju munstycket på framsidan av västen och sen tar du en liten slurk på språng. Snabbt och galant och mycket mindre bestyr än med många av bältena som finns på marknaden.

@Christian och blåsan fyller på sig själv med det jag vill ha i den (i mitt fall elektrolytblandning) under de 10 milen? Så bra en sådan blåsa vill jag ha. Och var kom bältena in, de har ju aldrig ens varit på tapeten.

Christian om du varit ute på riktigt långa övningar så tar vattnet i blåsan slut. Om man då ska fylla på från en fjällbäck tex så är det ett helvete att hålla på att krångla ut den efter att ha skruvat av slangen sen måste det vara rel. djupt vatten för a

Bea, bälte var den referenspunkten jag använde eftersom det är det jag har... vätskebälte när jag tränar och camelbak när jag är på övning, alternativt dricksflaska och då är camelbaken bättre..

Christer, tänkte inte så långt att de 2 literna inte skulle

Kan dom inte vattenbomba er så flyget får lite övning också?

Vore en fenomenalt dålig ide. Flyget skulle antagligen hamna i Norge och orsaka lite IKFN besvär.