Quote from Camilla Höög on 2 October 2008, 08:55Senaste tiden har det skrivits om lite problem med 405:an.
Läs i pulsklockagruppen: http://www.funbeat.se/life/groups/overview.aspx?GroupID=89
Bl.a. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=278887405:an är inte bättre än 305:an. Den har fakti
Senaste tiden har det skrivits om lite problem med 405:an.
Läs i pulsklockagruppen: http://www.funbeat.se/life/groups/overview.aspx?GroupID=89
Bl.a. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=278887
405:an är inte bättre än 305:an. Den har fakti
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 12:02405 med HRM kostar på Amazon $349 (~2495SEK)
305 kostar på Amazon $190 (~1358SEK)Det är väl upp till var och en att avgöra hur mycket billigare det ska vara för att man ska ta risken med garantiproblem men för mig går den gränsen kanske runt 500SEK
(ka
405 med HRM kostar på Amazon $349 (~2495SEK)
305 kostar på Amazon $190 (~1358SEK)
Det är väl upp till var och en att avgöra hur mycket billigare det ska vara för att man ska ta risken med garantiproblem men för mig går den gränsen kanske runt 500SEK
(ka
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 12:08sedan tillkommer frakt +tull och moms på det.
sedan tillkommer frakt +tull och moms på det.
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 12:10Beror på om man handlar på plats eller beställer...
Bästa är om man är på plats och beställer (till hotellet funkar oftast) för då slipper man den amerikanska "sales tax" i dom allra flesta fall, den är på cirka 6-10% beroende på vilken stat man befinner
Beror på om man handlar på plats eller beställer...
Bästa är om man är på plats och beställer (till hotellet funkar oftast) för då slipper man den amerikanska "sales tax" i dom allra flesta fall, den är på cirka 6-10% beroende på vilken stat man befinner
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 12:18Det finns en gräns om hur stort värde du får ta in varor för. 500 eller 1500:-?
Det skall ändras, men jag vet inte vid vilken datum..Du kan åka fast i tullen även om sannolikheten är liten.
Det finns en gräns om hur stort värde du får ta in varor för. 500 eller 1500:-?
Det skall ändras, men jag vet inte vid vilken datum..
Du kan åka fast i tullen även om sannolikheten är liten.
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 12:35Anders:
Vilka funktioner finns i 305 som inte finns i 405? Jag säger inte att du har fel men jag har hört detta argument förut men aldrig lyckats lista ut vad det är som skulle saknas i 405 (aldrig provat en 305). Om man ska tro följande tabell så kan man
Anders:
Vilka funktioner finns i 305 som inte finns i 405? Jag säger inte att du har fel men jag har hört detta argument förut men aldrig lyckats lista ut vad det är som skulle saknas i 405 (aldrig provat en 305). Om man ska tro följande tabell så kan man
Quote from Jan Lundquist on 2 October 2008, 13:30"kan någon ekonom förklara varför dollarn skjuter i höjden (drygt 15 öre sedan igår) nu med alla problem där borta ?"
Det är inte dollarn som blir starkare, det är kronan som blir svagare därmed blir dollarn dyrare.
"kan någon ekonom förklara varför dollarn skjuter i höjden (drygt 15 öre sedan igår) nu med alla problem där borta ?"
Det är inte dollarn som blir starkare, det är kronan som blir svagare därmed blir dollarn dyrare.
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 13:36jag har mailat garmin och frågat vad som händer om klockan går sönder i sverige..
klockan kommer att köpas på plats så det blir ingen fraktavgift (samtidigt är de säkert dyrare i affärerna än via internet..).
jag har mailat garmin och frågat vad som händer om klockan går sönder i sverige..
klockan kommer att köpas på plats så det blir ingen fraktavgift (samtidigt är de säkert dyrare i affärerna än via internet..).
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 13:43Om en USA-köpt klocka går sönder i Sverige skall den skickas till USA.
Över disk med kvitto är det väl inga problem med garanti mer än att klockan skall skickas över.Risken med internetbutiker kan vara att de inte finns längre eller har slutat sälja pr
Om en USA-köpt klocka går sönder i Sverige skall den skickas till USA.
Över disk med kvitto är det väl inga problem med garanti mer än att klockan skall skickas över.
Risken med internetbutiker kan vara att de inte finns längre eller har slutat sälja pr
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 13:47och sedan tillkommer tull och moms om tullen är på det humöret.
Kan även bli lite extra avgift om någon har gått på grönt och inte rött
och sedan tillkommer tull och moms om tullen är på det humöret.
Kan även bli lite extra avgift om någon har gått på grönt och inte rött