Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHjälp en novisch
You need to log in to create posts and topics.

Fakta är att det är testat med påföljd att begränsad utväxling infördes för ungdoms o juniorklassen. Skälet var och är tydligt med tanke på alla som får knäskador. Det är inte helt okänt för de som har passerat pendlingscykling och tränar mer strukturerat

Jag har inte fått många motargument alls som bygger på fakta, utan mest på massa gamla halvsanningar och myter. När det gäller uthållighet är det så individuellt att det inte går att generalisera, men när det gäller skador pga låg kadens så läcker era arg

Vid det här laget är den stackars novischen väl bortskrämd.

Det är bara att trampa ... helst så mycket som möjligt.

Den studien skulle jag gärna vilja läsa. Vem gjorde den?

Javisst ja, du har inte testat.

Vad har jag inte gjort, menar du? Testat låg kadens? Testat en cykel med ungdomsutväxling?

Försök att fatta att det finns begränsad utväxling för att folk inte ska få knäskador.
Du kan köra precis hur du vill. Då vinner du säkert alla tävlingar som du ställer upp i.

Ja, som Gunde Svan har sagt om träning: när granarna skiftar färg då ökar man lite till !

Finns det ingen tysk tidning som har publicerat några grafer som talar om hur det egentligen hänger ihop?

Du påstår det, ja, men det är också det enda du gör. Visa fakta som talar för det du påstår. Berätta vem eller vilka som gjorde studien du nämner, så ska jag försöka få tag i den och läsa igenom.