Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjärnspöken inför tävlingar
You need to log in to create posts and topics.

Är det bara jag som är konstig eller har andra haft hjärnspöken inför en tävling/lopp?
Jag har börjar tvivla så starkt på att jag verkligen kommer klara detta och funderar på att istället för 21km, springa 10 istället. Men vet att jag då hade blivit så be

Hej, vet precis hur du känner..ska springa min första halvmara i sep och har inte sprunigt på 2 v pga en fotledsskada. Mitt tips är att om du inte sprunigt 21km ..gör det..spring helst lite längre tex 23km..då vet du att du kan klara det.

Tänk och fokus

"Men vill ju inte göra bort mig fullständigt inför mig själv, vänner och publik"

HEY, för vems skull springer du eg!? Och vad avser publiken, så skulle väl 90% av dem aldrig ens våga att ställa upp i en tävling, än mindre göra ett försök på 21k. Du klara

@ Golli Stora problemet är att jag varit skadad o inte kunnat träna så som jag borde och tävlingen är på lördag. Jag jobbar dagtid och är rätt trött när jag kommer hem så de är inte möjligt innan lördag.

@ Maria: Tack gumman för dina ord! Klart jag gö

Anette: Det går ändå inte att träna igen det du inte har hunnit att träna innan så här sista veckan. Alltså ska du träna sista veckan som om du HADE tränat exakt enligt plan alla månaderna fram tills nu.

Jag (som ska springa mitt livs första millopp på l

Tror inte att du tjänat något på att dra till med ett pass över 10 km innan lördag. I och med att du inte sprungit längre än 15 (?) tror jag det skulle slita för mycket.

Håll istället igång med korta lugna pass.

Men du kan förbereda dig mentalt, det kan

Jag får hjärnspöken under tävlingar...

Före min första halvmara sprang jag som längst 15 km i motionsspår. Jag litade tryggt på att om jag orkar 15 km på träning så orkar jag också 21 km på en tävling. Så du fixar det säkert bra. (t+)

Kör samma teknik inför Lidingöloppet. Springer som längst

Tack alla för stödet.
Krister, har du då haft mycket krafter kvar så därför du vet att du kommer orka på tävlingen? För mig känns de som att jag orkar inte ta ett steg till.
Men nu va de ju så att de va väldigt varmt i lördags, men det kommer de kanske v

Inför mitt första maraton hade jag lite liknande hjärnspöken som du. Jag hade varit sjuk i anemi i 2-3 månader innan och inte kunnat träna som det var tänkt. Jag hade hunnit med ett längre långpass (32 km) på 2-3 månader innan loppet och det passet tog mi