Quote from Guest on 30 October 2008, 17:24hur läker man bäst ett sk hoppknä? min karl hemma har fått diagnosen troligtvis hoppknä men inga förslag på rahabilitering bara undvika belastning i runt ett år.
några andra ideér och förslag på hur vi ska komma tillrätta med knät? han kan inte direkt a
hur läker man bäst ett sk hoppknä? min karl hemma har fått diagnosen troligtvis hoppknä men inga förslag på rahabilitering bara undvika belastning i runt ett år.
några andra ideér och förslag på hur vi ska komma tillrätta med knät? han kan inte direkt a
Quote from Elias Engqvist on 30 October 2008, 17:34Kolla här: http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=907&a=1237
Sen kan du googla på "Jumpers knee" - det finns nog en del att läsa därute!
Kolla här: http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=907&a=1237
Sen kan du googla på "Jumpers knee" - det finns nog en del att läsa därute!
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 12:50Eva ,kan han inte börja hos sjukgymnast och även gå till massör,det kanske hjälper ?=)_
Eva ,kan han inte börja hos sjukgymnast och även gå till massör,det kanske hjälper ?=)_
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 18:28jag ska försöka få han in på de, men han är så vrång och envis säger att det ändå inte hjälper men jag ska göra mitt bästa. han vill ju bli av med det så.
jag ska försöka få han in på de, men han är så vrång och envis säger att det ändå inte hjälper men jag ska göra mitt bästa. han vill ju bli av med det så.
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 00:25Eva det låter som min morfar,han är väldigt envis med ,hatar sjukhuset, men försök att få in han.-
Eva det låter som min morfar,han är väldigt envis med ,hatar sjukhuset, men försök att få in han.-
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 08:42Eva: Jag vet att det finns en peson här på FB som fått bra hjälp mot hopparknä av en naprapat. Det finns saker att göra själv, men först måste man ju åtminstone vara helt säker på att det är den diagnosen det gäller. Annars kan man göra mer skada än nytta
Eva: Jag vet att det finns en peson här på FB som fått bra hjälp mot hopparknä av en naprapat. Det finns saker att göra själv, men först måste man ju åtminstone vara helt säker på att det är den diagnosen det gäller. Annars kan man göra mer skada än nytta
Quote from ellen olsson on 2 November 2008, 08:47Eva: Det låter som om han varit till en allmänläkare. Deras standardråd brukar - i brist på kunskap/engagemang/whatever - vara att vila...
Det är bättre att han går till en sjukgymnast. Ifall han/hon anser det nödvändigt kan han få en remiss till ortoped.
Eva: Det låter som om han varit till en allmänläkare. Deras standardråd brukar - i brist på kunskap/engagemang/whatever - vara att vila...
Det är bättre att han går till en sjukgymnast. Ifall han/hon anser det nödvändigt kan han få en remiss till ortoped.
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 17:16vem är denna personen som fått hjälp?
jag har sagt till han att vi ska gå till en annan läkare som får kika på knät och kolla upp vad det är. han har ju blivit tillsagd att vila 6-12 månader från fysiks aktivitet där knät belastas vilket han inte kan gör
vem är denna personen som fått hjälp?
jag har sagt till han att vi ska gå till en annan läkare som får kika på knät och kolla upp vad det är. han har ju blivit tillsagd att vila 6-12 månader från fysiks aktivitet där knät belastas vilket han inte kan gör
Quote from Funbeat user on 3 November 2008, 21:23Eva - jag trodde han skulle hojta till i den här tråden. Jag pm-ar dig! 🙂
Eva - jag trodde han skulle hojta till i den här tråden. Jag pm-ar dig! 🙂
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 21:07Eva vilken envis karl du har du får dra han i öra och ta med han
Eva vilken envis karl du har du får dra han i öra och ta med han