Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninghoppknä
You need to log in to create posts and topics.

Eva:

Jag har vilat en längre tid nu utan förbättring.

Jag ska magnet-röntgas på Fredag 26/11 så vi får se va domen blir

Skriver här när jag fått besked

Hur går det för er?

Mvh

Ni som fått diagnosen hopparknä och blivit friska:

Hur lång tid har det tagit?

tråkigt david men hoppas att röntgen visar nåt och att de går att göra nåt åt det. hoppas hoppas

själv har jag gett upp nu, hädanefter får han (sambon) klara sig själv med sitt knä. jag fixade en tid hos en sjukgymnast/kiropraktor som kan knän men han kä

Typiskt oss karlar...:@

Jag dras också med hopparknä. Har inte ont när jag tränar, bara när jag gör liknande knäböj osv. Knäböj kan jag inte ens köra utan vikter just utan att det gör fruktansvärt ont...

Jag var hos min sjukgymnast igår och påbörjade behandling med laser och Be

David: Jag fick diagnosen hopparknä i november förra året. (Hade då haft ont i 2-3 veckor) Var då hos Sortrehab i Göteborg, några jag verkligen kan rekommendera. Satte då igång med ett rehabprogram och hade återbesök ett par gånger i veckan hos sjukgymna

Här kommer en liten annan vinkel på frågan om hopparknä:

Prova att lägga om löptekniken! Jag har haft hopparknä till och från i 5 år och försökte i somras med excentrisk träning utan att lyckas. Vet ej om jag var tillräckligt ihärdig iofs...
Köpte istä

Eva:
Först och främst, TACK för stödet, det värmer.

Angående din sambo så har du gjort mer än väl för att hjälpa honom.
Du gör helt rätt i att inte orka bry dig mer, been there done that.

Erik:
Antar att du menar Sportrehab på Stampgatan.
Tack för tipse

Jag hade hopparknä under ett par år, envisades med att inte gå till läkare utan bet ihop och hade ont.
Gick sedan till min företagsläkare som snabbt och galant satte en cortisonspruta.
Sen var knät som nytt efter ett par veckor.
Men nu för tiden ger väl i

Jag har fått 6 Cortison-spruter i min fot nyliggen(dom va till ingen nytta) men jag har fått en cortisonspruta mot hälsporre och det funkade perfekt så det finns och funkar bra om det är en bra läkare som sätter den exakt rätt.

Min förhoppning är att min