Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tåhävningar med böjt och rakt knä. Underbensstretch. När du stretchar framsida lår, ta tag om tårna och pressa dem mot baken. Ger bäst effekt.

Har samma problem men har blivit mycket bättre sedan jag kortade mitt steg och försökt att landa mitt på foten. Har dragit ner på tempot avsevärt och springer sällan längre än fem kilometer. Ska så småningom länga distansen. Målet är att springa milen om

Har Du fått konstaterat att det verkligen är benhinneinflammation Du får hela tiden?

Det finns andra differentialdiagnoser, som mycket väl kan sammanblandas med "benhinneinflammation".

Forsøk å ise benhinnene etter løping.

Jeg har slitt med benhinnebetennelse lenge, men nå stryker jeg is over benhinnene i et par minutter etter hver løping og har sålangt ikke hatt problemer i år.

Tack för alla tips! Ska prova o stretscha underbenen samt att kyla ner dem efter löpning. Jag får nog också testa något nytt löpsteg där hälen inte ska i först. Jag har inte sprungit på ett tag nu utan kör spinning då det känns mer skonsamt för underbenen

Ja att sätta i hälen först är nog ingen höjdare då i ditt fall om du fått konstaterat ont+ benhinneinflammation pga det? Tänk på hållningen med. (om du inte redan gör det)? lite lätt framåtlutande och sen försöka sträcka på höft och rygg. Utan att överdri

Det är lätt att förstå att man kan få ont i behinnorna med hällöpning med följande experiment:

Sitt på en stol med hälarna i golvet. Trumma med tårna alternerande några centimeter, och fortsätt så en stund. Redan efter några minuter domnar de främre musk

Tja ....när jag för trettio år sedan fick lära mig att sätta i hälen först å sedan rulla upp på tårna så var i alla fall alla mina besvär typ benhinnor å likvärdiga förbi. Bra dojor å fotbäddar hörde ju till på den tiden. Jag har tränat en massa killar me

Lars har rätt för en hel del löpare.
För andra har han fel.

Kanske inte vetenskapligt, men i verkligheten.

De flesta mår bäst av att springa som DE vill.
Jag + många med mig har hållit igång över 20 år tack vare hällöpning.

"Trumma med tårna alternerande några centimeter, och fortsätt så en stund. Redan efter några minuter domnar de främre musklerna i underbenet."

Ja, om de musklerna är helt otränade ja. Jag slutade efter en kvart utan domningar. 😉

Vad jag vill säga är at