Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 21:11Kjell och K-G: I detta fallet talar vi inte om risken av att få inflammation. Vi talar om vad som kan avhjälpa ett redan konstaterat problem med benhinnorna (även om det inte är fastställt exakt vilket problemet är).
Min klara åsikt är att störst chans t
Kjell och K-G: I detta fallet talar vi inte om risken av att få inflammation. Vi talar om vad som kan avhjälpa ett redan konstaterat problem med benhinnorna (även om det inte är fastställt exakt vilket problemet är).
Min klara åsikt är att störst chans t
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 21:13Personligen tror jag det ibland kan löna sig att byta löpsteg. Oavsett var man började.
Personligen tror jag det ibland kan löna sig att byta löpsteg. Oavsett var man började.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 21:22Bättre nu Lars.
Bra chans skriver du. Inte lika kategorisk.Förr var det enklare.
Inflammationer av olika slag kom om man sprang för fort eller mindre fort och för länge.Då antingen vilade man 1-2 dagar ( inga problem då vi dåtida ej sprang 4-5 pass
Bättre nu Lars.
Bra chans skriver du. Inte lika kategorisk.
Förr var det enklare.
Inflammationer av olika slag kom om man sprang för fort eller mindre fort och för länge.
Då antingen vilade man 1-2 dagar ( inga problem då vi dåtida ej sprang 4-5 pass
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 21:45Bra vi har internetforum nuförtiden så man får ta del av allas erfarenheter!
Bra vi har internetforum nuförtiden så man får ta del av allas erfarenheter!
Quote from Funbeat user on 24 June 2011, 19:19Håller med dig Lars.
Under rehabperioden så är det lätt jogg med hela foten i backen som gäller å i lungt tempo. Sen när all smärta är borta med vinden så kan du söka dig fram till "Ditt eget löpsteg"....
Håller med dig Lars.
Under rehabperioden så är det lätt jogg med hela foten i backen som gäller å i lungt tempo. Sen när all smärta är borta med vinden så kan du söka dig fram till "Ditt eget löpsteg"....
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 01:40Det är ju riktiga älgkliv killen på bilden tar, någon marathonlöpare är han ju knappast, snarare en glad amatör som nyss börjat med löpning, med en sådan löpstil blir väl vem som helst skadad med ökad träningsmängd.
Det är ju riktiga älgkliv killen på bilden tar, någon marathonlöpare är han ju knappast, snarare en glad amatör som nyss börjat med löpning, med en sådan löpstil blir väl vem som helst skadad med ökad träningsmängd.
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 08:12Om du tittar på bilden ser du att bakre foten är mycket högt uppe. Detta blir den vid höga farter, åtminstone 3 min/km. Det kanske förklarar den långa steglängden.
Om du tittar på bilden ser du att bakre foten är mycket högt uppe. Detta blir den vid höga farter, åtminstone 3 min/km. Det kanske förklarar den långa steglängden.
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 13:04men killen på bilden har ju inte satt ner hälen i marken än, han hinnar fortfarande vinkla den och landa på framfoten. Så det är inte säkert han är en hälrullare. Sorry lite OT.
Tror det bästa för benhinnorna är att helt enkelt öka träningen sakta så att
men killen på bilden har ju inte satt ner hälen i marken än, han hinnar fortfarande vinkla den och landa på framfoten. Så det är inte säkert han är en hälrullare. Sorry lite OT.
Tror det bästa för benhinnorna är att helt enkelt öka träningen sakta så att
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 20:05Hej där på sig Rebecca..! Jag håller absolut med dig i dina sista så bra sammanfattande raderna. Det får väl bli trådens avslutning tycker jag. (Men visst faan kommer väl killen att hamna på hälen...å sedan rulla upp så där harmoniskt till tårna som jag s
Hej där på sig Rebecca..! Jag håller absolut med dig i dina sista så bra sammanfattande raderna. Det får väl bli trådens avslutning tycker jag. (Men visst faan kommer väl killen att hamna på hälen...å sedan rulla upp så där harmoniskt till tårna som jag s
Quote from Funbeat user on 1 July 2011, 22:47Jo, nog kan det vara så att killen landar på framfoten till slut. Men det var inte frågan om att landa på hälen jag försökte diskutera, utan frågan om att lyfta tårna onödigt högt. Som sedan anstränger främre musklerna i underbenet i onödan.
Jag tror att
Jo, nog kan det vara så att killen landar på framfoten till slut. Men det var inte frågan om att landa på hälen jag försökte diskutera, utan frågan om att lyfta tårna onödigt högt. Som sedan anstränger främre musklerna i underbenet i onödan.
Jag tror att