Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej allihopa.

Jag har aldrig i hela mitt liv varit joggare, däremot har jag alltid promenerat en hel del. Nu känner jag att det är dax att utmana mej själv lite mer, och tänker så sakteliga börja springa lite grann under mina promenader, väldigt väldigt

Vanligaste nybörjarmisstagen? Det har du nog redan lyckats undvika. Många som ska börja springa tänker att de verkligen ska börja springa och inget annat. Sen springer de 1 km och är helt slut, tokanfådda och svimfärdiga, och efter det går de och duschar.

Jag har nog gjort de flesta nybörjarmisstag man kan, så:
* ta de lugnt i början
* se till att värm upp innan och stretcha efter
* känn efter hur musklerna känns och inte bara hur din kondis är
* njut av det och när motivationen dalar kommer så tänk på att

Och så fyller jag på med ett träningsprogram!

Du behöver ju bara göra det fram till 5 minuter om du vill. Råkar det vara så att du blir biten och vill fortsätta så ska du veta att få nybörjare springer 5 km på 30 minuter men i övrigt är programmet bra!

Jag började oxå med att promenera men kallade det bara motion när jag gick fort och svettades. Gick i motionsspår och kollade hur lång tid det tog att gå tex 6 km. Sedan utgick jag från den tiden och kortade ner den med tex 5min och då var jag tvungen att

Hallå där på sig Johanna T.
Jag har hållit på me att träna killar på behandlingshem i nu ca säg 25 år. Många har haft en ganska så präktig kista att bära på å då är det inga intervaller etc som det handlar om. Tror att du hittat rätt med att gå och kuta o

🙂 Kan väl inte dra i handbromsen innan man ens fått upp farten? 🙂

Läste dina egna rader som jag nu nästan alltid gör när jag "ser" ett nytt feja i valören. Du har nog det som ska till för att ganska så snart fixa en halvmara å det där med att det ibland känns svårare etc det kommer du att få ha kvar hela livet ut. Tja b

🙂 Lycka till själv!
Och fortsätt att inspirera ungdomarna!

Kul med så många svar, det peppar. Tack allihop!

Att jag skulles springa till jag spyr är ingen som helst risk. Dels för att det är alldeles för lite tävlingsmänniska i mej för att jag ska kunna pressa mej själv så hårt, och dels för att spy är bland det