Quote from Jan Lundquist on 21 February 2008, 10:37Jag fattar inte varför hundägare ska låta sina hundar hälsa på okända människor. Det är inte deras uppgift och de blir inte lyckligare av det, tvärtom mer splittrade. Det räcker om hunden kommunicerar med flocken.
Jag är ju inte särskilt hundrädd som har
Jag fattar inte varför hundägare ska låta sina hundar hälsa på okända människor. Det är inte deras uppgift och de blir inte lyckligare av det, tvärtom mer splittrade. Det räcker om hunden kommunicerar med flocken.
Jag är ju inte särskilt hundrädd som har
Quote from Camilla Höög on 21 February 2008, 11:07Hundar ska inte hoppa upp på folk. Inte konstigt att man backar undan då det händer. Dåligt tränad hund kan ju göra vad som helst.
Helst ska man väl ta tag i nackskinnet på hunden som hoppar och lägga ner den på marken med risk för att bli biten...lätt a
Hundar ska inte hoppa upp på folk. Inte konstigt att man backar undan då det händer. Dåligt tränad hund kan ju göra vad som helst.
Helst ska man väl ta tag i nackskinnet på hunden som hoppar och lägga ner den på marken med risk för att bli biten...lätt a
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 08:40Hej på er alla.
From i morgon får man förutsätta att alla hundar som man möter är kopplade, på gott och ont.
"I lagen om tillsyn över hundar och katter, § 16, står det att under tiden 1 mars – 20 augusti skall hundar hållas under sådan tillsyn att de hi
Hej på er alla.
From i morgon får man förutsätta att alla hundar som man möter är kopplade, på gott och ont.
"I lagen om tillsyn över hundar och katter, § 16, står det att under tiden 1 mars – 20 augusti skall hundar hållas under sådan tillsyn att de hi
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 09:58Bra, men ändå tragiskt att lagstiftarna valde att gå på propagandan från hundägarna att man kan ha kontroll över en hund som inte är kopplad. Det är nämligen totalt omöjligt att garantera. En hund kan få en knäpp, och då har ägaren ingen kontroll, hur myc
Bra, men ändå tragiskt att lagstiftarna valde att gå på propagandan från hundägarna att man kan ha kontroll över en hund som inte är kopplad. Det är nämligen totalt omöjligt att garantera. En hund kan få en knäpp, och då har ägaren ingen kontroll, hur myc
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 10:05Det får folk titt som tätt med. Vissa skulle man nog tom kunna peka ut att de kommer att få det. Koppeltvång? 🙂
Det får folk titt som tätt med. Vissa skulle man nog tom kunna peka ut att de kommer att få det. Koppeltvång? 🙂
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 10:17Tja, i vissa fall kanske... 😉
Nä, men att jämställa en hund med en människa är bara totalt galet. Nu har vi ett samhälle bestående av människor. Hundarna är inte en del av det.
Tja, i vissa fall kanske... 😉
Nä, men att jämställa en hund med en människa är bara totalt galet. Nu har vi ett samhälle bestående av människor. Hundarna är inte en del av det.
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 10:42Det där med att hundar är opålitliga varelser som kan få för sig lite vad som helst återkommer då och då. Mig veterligen så är det ytterst ovanligt att hundar får en "knäpp" och när de får det så beror det ofta på fyrverkerier/andra smällar eller att de r
Det där med att hundar är opålitliga varelser som kan få för sig lite vad som helst återkommer då och då. Mig veterligen så är det ytterst ovanligt att hundar får en "knäpp" och när de får det så beror det ofta på fyrverkerier/andra smällar eller att de r
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 11:37Mötte för en tid sen ett par med två kopplade hundar (en schäfer och en annan stor hund som jag inte känner till) i Rocklundaspåret. De såg mig på långt håll och gick ut mot kanten av spåret och jag sprang då över på andra sidan.
När jag var fem meter fr
Mötte för en tid sen ett par med två kopplade hundar (en schäfer och en annan stor hund som jag inte känner till) i Rocklundaspåret. De såg mig på långt håll och gick ut mot kanten av spåret och jag sprang då över på andra sidan.
När jag var fem meter fr
Quote from Funbeat user on 29 February 2008, 14:16Jag kopplar inte - vare sig imorgon eller någon annan dag. Min hund har jag sådan koll på att jag ALLTID kan kalla in henne (också om det finns vilt precis framför henne). Hon är nämligen betydligt mer intresserad av det godis jag har i fickan än av något
Jag kopplar inte - vare sig imorgon eller någon annan dag. Min hund har jag sådan koll på att jag ALLTID kan kalla in henne (också om det finns vilt precis framför henne). Hon är nämligen betydligt mer intresserad av det godis jag har i fickan än av något
Quote from Jan Lundquist on 29 February 2008, 15:12Dobermann (observera stavningen) är ingen kamphund och har aldrig varit.
Däremot är det en stor stark hund som kräver en ägare som sätter hunden i arbete, eftersom det är en brukshund, så den kan må bra.
Dobermann (observera stavningen) är ingen kamphund och har aldrig varit.
Däremot är det en stor stark hund som kräver en ägare som sätter hunden i arbete, eftersom det är en brukshund, så den kan må bra.