Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHund i spåret
You need to log in to create posts and topics.

Jag har inga problem med hundar - älskar nästan alla sorters djur! 🙂
Däremot finns det ju folk som är rädda (mer eller mindre) för t.ex. hundar och därför bör man ha sin hund kopplad. Även om man har bra koll på sin hund och den är väl diciplinerad så k

Jag har inge problem med hundar, har 3 st själv.
Men de är alltid kopplade.

Jag är mycket rädd för hundar och klarar tyvärr inte av att springa när jag möter en hund. Jag börjar gå istället och håller mig på längsta möjliga avstånd.

En lös hund är riktigt otäckt, samma sak om kopplet är så långt att hunden når mig fast jag försö

Håller med flera andra, är den kopplad kan det vara okej.
Sen är det ju skillnad på hundar också, en liten fluffig terrier känns aldrig lika farlig som en dobermann, schäfer eller rottweiler (eller annan stor hund). En stor hund hade jag tyckt varit obeha

Jag gillar hundar men föredrar de kopplade eftersom man inte vet hur just hunden man möter beter sig. Har varit med om okopplade hundar som kommit fram och hoppat upp mot mig utan att ägaren ens reagerat, det tycker jag inte är ok! Där jag bor går dock de

För en hundrädd finns inga snälla hundar. Inte äns min 🙁

När jag märker att mötande ändrar sitt löp/promenad mönster tar jag en vilopaus, vilket jag behöver. Alternativt att korta ner kopplet vid mötet.

Dock stannar jag ALLTID till när vi möter småbar

jag verkligen HATAR att möte en okopplad hund...

Jag har inga som hellst problem med hundar men anser att dom ska vara kopplade hela tiden i spåren, har mött stora lösa hundar här som jag inte tyckt reagerat så bra över att man kommit springande och fått stå blickstilla tills lilla husse/matte kommer ef

Jag tycker även om hundar men jag tycker tyvärr alltför ofta att folk har väldigt dålig koll på sina hundar. Ibland så låter de hunden gå som den vill fast den är kopplad och man måste sänka hastigheten för ägaren ska dra in den.
Även ofta små hundar som

Jag är jätterädd för hundar, och jag upplever (på grund av detta) ofta att hundägare uppträder väldigt nonchalant när jag möter dem i motionsspåret. Där jag bor tar många bilen till spåret för att just motionera hunden. Att många låter bli att koppla hun