Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 09:39Jag har oftast inga problem med andra hundar, däremot med ägare. Det finns många nötter till hundägare.... Det händer titt som tätt att lösa hundar springer fram till min hund när vi är ute och det värsta jag vet är då när ägaren nonchalant ropar; "det är
Jag har oftast inga problem med andra hundar, däremot med ägare. Det finns många nötter till hundägare.... Det händer titt som tätt att lösa hundar springer fram till min hund när vi är ute och det värsta jag vet är då när ägaren nonchalant ropar; "det är
Quote from Camilla Höög on 11 February 2008, 09:53Hundar är jättetrevliga. Gör inget om de springer lösa eller är kopplade.
Hunden ska knappt bry sig om att jag kommer springande, möjligtvis är de lite nyfikna.Däremot så är hundar där ägaren nonchalerat grundläggande träning hemskt att se. Har råkat u
Hundar är jättetrevliga. Gör inget om de springer lösa eller är kopplade.
Hunden ska knappt bry sig om att jag kommer springande, möjligtvis är de lite nyfikna.
Däremot så är hundar där ägaren nonchalerat grundläggande träning hemskt att se. Har råkat u
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 11:16Håller med ovanstående, hundar är fina och goa men ägarna däremot är inte alltid så bra för hunden.
Håller med ovanstående, hundar är fina och goa men ägarna däremot är inte alltid så bra för hunden.
Quote from Jan Lundquist on 11 February 2008, 11:42Jag tycker att hundägare alldeles för ofta vistas i motionsspår utan att motionera. Och för att respektera andra människor ska alla hundar hållas kopplade på offentliga platser, såsom motionsspår eller torg.
Jag tycker att hundägare alldeles för ofta vistas i motionsspår utan att motionera. Och för att respektera andra människor ska alla hundar hållas kopplade på offentliga platser, såsom motionsspår eller torg.
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 17:57DE hundar jag har problem med är de som attackerar min hund, om jag har en.
Framför allt små tofsar i snöret ofta, överlag är jag misstänksam mot små bjäbbraser - men de vistas å andra sidan inte lika ofta just i motionsspåren.Kopplade hundar har jag
DE hundar jag har problem med är de som attackerar min hund, om jag har en.
Framför allt små tofsar i snöret ofta, överlag är jag misstänksam mot små bjäbbraser - men de vistas å andra sidan inte lika ofta just i motionsspåren.
Kopplade hundar har jag
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 17:59"det värsta jag vet är då när ägaren nonchalant ropar; "det är ok, han är snäll".....jo visst, men vad vet han/hon om hur min hund reagerar? Den kanske inte är snäll mot ett framrusande "hot".....och jag kan bara tänka mig vilket liv i luckan det skulle b
"det värsta jag vet är då när ägaren nonchalant ropar; "det är ok, han är snäll".....jo visst, men vad vet han/hon om hur min hund reagerar? Den kanske inte är snäll mot ett framrusande "hot".....och jag kan bara tänka mig vilket liv i luckan det skulle b
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 18:04idag va det en kille med lös hund som började gå efter mig när jag var ute och promenerade, hunden inte killen. han ropade inte ens tillbaka den.
jag tordes inte börja springa eftersom jag va säker på att den skulle jaga mig då.
skitläskigt
idag va det en kille med lös hund som började gå efter mig när jag var ute och promenerade, hunden inte killen. han ropade inte ens tillbaka den.
jag tordes inte börja springa eftersom jag va säker på att den skulle jaga mig då.
skitläskigt
Quote from Linn Bäärnhielm on 11 February 2008, 18:30Jag håller med alla om att har man hunden lös så ska den alltid vara kopplad när den möter andra mäniskor
Min hund är nästan alltid med när jag är ute och springer men så fort jag ser att jag får möte så får den finna sig i att springa vid min sida.
Sed
Jag håller med alla om att har man hunden lös så ska den alltid vara kopplad när den möter andra mäniskor
Min hund är nästan alltid med när jag är ute och springer men så fort jag ser att jag får möte så får den finna sig i att springa vid min sida.
Sed
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 18:35Jag har ofta min hund med mig. Har honom alltid kopplad och möter jag någon eller springer om någon så håller jag in honom bredvid mig. Tycker inte heller om folk som har sina hundar lösa och inte håller efter dem. är själv inte hundrädd men andra kan ju
Jag har ofta min hund med mig. Har honom alltid kopplad och möter jag någon eller springer om någon så håller jag in honom bredvid mig. Tycker inte heller om folk som har sina hundar lösa och inte håller efter dem. är själv inte hundrädd men andra kan ju
Quote from Lars Ekegård on 11 February 2008, 18:36Gillar alla hundar både lösa och i koppel så länge dom inte försöker bita mig 🙂
I motionsspår så tycker jag dock att koppel är ett krav.
Gillar alla hundar både lösa och i koppel så länge dom inte försöker bita mig 🙂
I motionsspår så tycker jag dock att koppel är ett krav.