Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHund i spåret
You need to log in to create posts and topics.

Jag har nu börjat vara med en hund då jag upptäckt att det är underbart sällskap, sen även för att det kommer att bli sena löp ass nu framöver och då vill jag inte riktigt springa själv ute i skogen

Så jag har "lilla" Diablo med mig.
Han är grymt lydig,

Har just varit ute och sprungit med min hund.
Möter ett flertal hundar (med kopplade ägare) utan problem.
Plötsligt möter jag ett fyllo med en lös schäfer, det är en tik och hon kommer emot oss och visar tydlig aggresion. Jag fick hålla min hund bakom mig

Kulkul ... möten med andra hundar ... som ovan .... jag möter ju hellre hundar i spåret än ute i trafiken i villaområden etc ... och lösträning med hund är heller ngt man så gärna kör i trafik ... fast jag har gjort det med, när jag var yngre och vi hade

Det är tragiskt att vi ännu inte nåt så långt att vi har koppeltvång på alla platser dit allmänheten har tillträde. Det är en sak om man har sin hund utan koppel på sin egen tomt eller på en hundrastgård eller nåt sånt. Men på alla andra platser är det ko

"orsaka andra problem enbart på grund av den ofrånkomliga oberäkneligheten som alla djur har."
Sorry men här kommer jag att tänka på människor av någon anledning ... 😀
Själv har jag ibland god lust att sätta koppel på "mina" små människor 😉
(gör jag på

Barn som är så små att de saknar omgivningsuppfattning kan inte röra sig ens med bråkdelen av farten och plötsligheten en hund kan röra sig med. Det är den avgörande skillnaden. Jag skulle ytterst sällan klara att sprinta ifrån en hund på cykeln ens. 50 k

Inte alltid så mkt frågan om att de saknar omgivninguppfattning som att de kopplar bort den - och gör ett snabbt skutt i sidled ut framför t ex upphinnande cyklister eller ut i körbanor ... sedan ska vi inte gå in på alkoholpåverkade ...

Och jo jag vet

Om jag mot förmodan befinner mig på en gångcykelbana, så kan jag lova att jag håller så mycket avstånd som möjligt i sidled om jag hinner ikapp eller möter gående. Ett barn hinner inte ut så långt att nåt skulle hända innan jag hade bromsat eller svängt u

naffar ska väl mäst simmare akta sig för om jag har fattat det hela lätt. min kompis har en och hon måste barikadera badrumsdörren när hon badar så hon inte får storts svart lurvigt sällskap

"Hellre tio dagisklasser än en hund, säger jag!"
Högstadiebarn är ännu värre! De har ingen fröken med och pluggar gärna igen öronen ... förståndet beräknas återvända om ca sju år ...

Naffar, jo de drar upp en ur vattnet om man inte aktar sig 😉
Brukade i