Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHund i spåret
You need to log in to create posts and topics.

Naffar?

"Hellre tio dagisklasser än en hund, säger jag!"

är nog lika skraj för båda.

Newfoundland

Jo, LL, men i den åldern har ofta sengångarstadiet inträtt, så rörelserna är sävliga och mjuka. Även om de gungar fram över hela vägbanans bredd, så sker det så långsamt så. Ungefär som när en supertanker vänder... 😀

Vallar hellre en hund än tre dagisbarn (vilket alla som vet hur det ser ut på dagis f n vet är _något_ mindre än en klass). Till hundar finns dessutom fiffiga dubbelkoppelkonstruktioner 😉

Nja en och annan är mer racerbetonade flytetyg när de pilar fram och tillbaka i försenat tillstånd och tillsammans med sina kompisar i konvojer fyller de lätt upp hela bredden och kombinationen blandade hastigheter och evighetslång reaktionstid ... jag h

> Lagen säger tyvärr inte att hunden ska vara kopplad, men tolkar man lagtexten strikt så bör det ändå vara ett implicit koppeltvång, eftersom lagen kräver att hunden ska vara "under kontroll" eller nåt liknande. Det var ett tag sen jag läste lagtexten, s

Här är lagen ni "svamlar" om: Lag om tillsyn över hundar och katter http://lagen.nu/1943:459

Vi hundägare har ett sk strikt hundägaransvar vilket betyder att vi är skyldiga i alla situationer. T ex som när en bil körde på en av mina hundar. Hade det vari

Ingår inte Flexikoppel i valpskolan? Åkte förbi en hundklubb mycket förr. Där på gräsplan såg det ut som hundarna hade bra koll på sina hussar å mattar när de rullade runt och gick fot. 😀

Håller med! Det borde vara licens eller liknande. Även för skader

Flexikoppel ska man inte ha, även för hundens skull, risk för nack och ryggskador; och så går det som sagt att snärja både det ena och det andra i dem.

Ha hunden under kontroll: Händer det ngt har man bevisligen inte haft hunden under kontroll.
Sedan kan