Quote from Elias Engqvist on 13 February 2008, 21:48Tycker att det spårat ur lite här. Jag tror ju att de löpare/cyklister som brukar fara runt i träningsspår i städerna har insett hur kul det är med lösa/aggresiva hundar (eller hundkoppel tvärsöver stigen mm) - det är dom som inte läser detta som är vårt
Tycker att det spårat ur lite här. Jag tror ju att de löpare/cyklister som brukar fara runt i träningsspår i städerna har insett hur kul det är med lösa/aggresiva hundar (eller hundkoppel tvärsöver stigen mm) - det är dom som inte läser detta som är vårt
Quote from Jan Ingemansson on 13 February 2008, 22:04Sprang med familjens hund för första gången idag. Valde att lämna flexikopplet, snurdosan, what ever hemma och tog ett kort "fast" koppel, funka jätte bra
När jag går med flexikopplet så springer hon runt och sniffar på allt och har sig men med det korta
Sprang med familjens hund för första gången idag. Valde att lämna flexikopplet, snurdosan, what ever hemma och tog ett kort "fast" koppel, funka jätte bra
När jag går med flexikopplet så springer hon runt och sniffar på allt och har sig men med det korta
Quote from Funbeat user on 13 February 2008, 23:36Jo hundrädsla går ju i stegar, "vanliga" hundägare är rädda för schäfrar, folk med schäfer är rädda för dobermanns och de med dobermanns är rädda för "pitbulls" - amstaffs - och de med amstaffs är rädda för alla ... ungefär (jö, jag vet att det finns hygg
Jo hundrädsla går ju i stegar, "vanliga" hundägare är rädda för schäfrar, folk med schäfer är rädda för dobermanns och de med dobermanns är rädda för "pitbulls" - amstaffs - och de med amstaffs är rädda för alla ... ungefär (jö, jag vet att det finns hygg
Quote from Funbeat user on 13 February 2008, 23:53"och de med amstaffs är rädda för alla ... " 😀 Det ligger mycket i det
"och de med amstaffs är rädda för alla ... " 😀 Det ligger mycket i det
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 06:02Min hundrädsla sträcker sig inte längre än okända stora hundar som skäller och okopplade stora hundar som kommer mot mig. Var hittar jag sådana att öva på? Vill jag sluta vara rädd för en framstörtande muskelhund med blod i blick...?
Egentligen gillar jag
Min hundrädsla sträcker sig inte längre än okända stora hundar som skäller och okopplade stora hundar som kommer mot mig. Var hittar jag sådana att öva på? Vill jag sluta vara rädd för en framstörtande muskelhund med blod i blick...?
Egentligen gillar jag
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 06:32Alla hundägare borde tvingas att kolla på "The dog Whisperer" på TV4+ på måndagar kl2000.
Det finns ett och annat att snappa upp för de flesta hundägare.
Cesar Millan är inte imponerade av de som använder typ flexikoppel...
Alla hundägare borde tvingas att kolla på "The dog Whisperer" på TV4+ på måndagar kl2000.
Det finns ett och annat att snappa upp för de flesta hundägare.
Cesar Millan är inte imponerade av de som använder typ flexikoppel...
Quote from Camilla Höög on 14 February 2008, 07:50Cesar Millan är jättebra. http://www.cesarmillaninc.com/
Jag har inte sett webbsidan tidigare, men där ligger grunderna i hans idéer.
Hans motto borde fler börja använda: Exercise, Discipline, AffectionDen vanligaste tekniken vanliga människor använder
Cesar Millan är jättebra. http://www.cesarmillaninc.com/
Jag har inte sett webbsidan tidigare, men där ligger grunderna i hans idéer.
Hans motto borde fler börja använda: Exercise, Discipline, Affection
Den vanligaste tekniken vanliga människor använder
Quote from Jan Lundquist on 14 February 2008, 09:07Det är bara det att Cesar använder stackel frekvent som är ett tortyrredskap:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article383403.ab
Det är bara det att Cesar använder stackel frekvent som är ett tortyrredskap:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article383403.ab
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 09:21Folk som inte kan hantera hundar skulle inte få ha det. Alla de här programmen är minst 95% träning av hundförare och resten av hund.
Folk som inte kan hantera hundar skulle inte få ha det. Alla de här programmen är minst 95% träning av hundförare och resten av hund.
Quote from Camilla Höög on 14 February 2008, 10:52Vad jag förstår så är det tillåtet med stackel i USA och under programmet så upplyses vi om att det är förbjudet att använda i Sverige. Det är också sällan han använder stackel.
Intressant vad folk fokuserar på. Försöker överskugga det positiva med det ne
Vad jag förstår så är det tillåtet med stackel i USA och under programmet så upplyses vi om att det är förbjudet att använda i Sverige. Det är också sällan han använder stackel.
Intressant vad folk fokuserar på. Försöker överskugga det positiva med det ne