Quote from Guest on 7 January 2012, 16:40Så gick hon ur tiden i slutet av november, min kära Löptik. Tania, en synnerligen lyckad blandning av allt (rondellhund, i en annan mening än den gängse...), var en gång i tiden huvudansvarig för att det blev en fullfjädrad löpardåre av mig och hon har va
Så gick hon ur tiden i slutet av november, min kära Löptik. Tania, en synnerligen lyckad blandning av allt (rondellhund, i en annan mening än den gängse...), var en gång i tiden huvudansvarig för att det blev en fullfjädrad löpardåre av mig och hon har va
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 16:50Vinthundar är skapade för att springa. Så kanske en greyhound eller whippet? Dessa hundar är dessutom väldigt trevliga sällskapshundar. 🙂
Tänk bara på att man inte ska springa med valpar/unghundar utan vänta tills de växt färdigt.
Själv har jag en ch
Vinthundar är skapade för att springa. Så kanske en greyhound eller whippet? Dessa hundar är dessutom väldigt trevliga sällskapshundar. 🙂
Tänk bara på att man inte ska springa med valpar/unghundar utan vänta tills de växt färdigt.
Själv har jag en ch
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 17:01Vinthundar är väl mest sprinters? Hur uthålliga är de?
Vinthundar är väl mest sprinters? Hur uthålliga är de?
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 17:22Visst, vinthundar används till kapplöpning på kortare distanser. En greyhound kan då nå en toppfart på runt 70 km/h, en whippet ca 60 km/h och självklart så orkar de inte springa i dessa hastigheter någon längre sträcka, men de orkar lätt följa med på löp
Visst, vinthundar används till kapplöpning på kortare distanser. En greyhound kan då nå en toppfart på runt 70 km/h, en whippet ca 60 km/h och självklart så orkar de inte springa i dessa hastigheter någon längre sträcka, men de orkar lätt följa med på löp
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 17:51Hehe, ja det är nog lite skillnad på ansträngning det. 🙂
Hehe, ja det är nog lite skillnad på ansträngning det. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 18:11Haha, har faktiskt tänkt på det här med hundar och löputhållighet senaste långpassen. Tror ni de flesta raser skulle klara sub3h på maran?
Haha, har faktiskt tänkt på det här med hundar och löputhållighet senaste långpassen. Tror ni de flesta raser skulle klara sub3h på maran?
Quote from Ulrika Ekelund on 7 January 2012, 19:02Hade en dvärg/mellanpudel förr som var en fantastisk löpkompis. Blev aldrig trött och kunde springa lös.
Numera har vi en Powder Puff http://vovve.net/i/Galleri/38/38555.jpg men den kroknar efter en dryg mil i lite högre tempo. Den är kanske lite för lite
Hade en dvärg/mellanpudel förr som var en fantastisk löpkompis. Blev aldrig trött och kunde springa lös.
Numera har vi en Powder Puff http://vovve.net/i/Galleri/38/38555.jpg men den kroknar efter en dryg mil i lite högre tempo. Den är kanske lite för lite
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 19:06Har mycket svårt att tänka mig en engelsk eller fransk bulldog springa en mara! 😀
Men de flesta hundar som inte är för extremt avlade (dvs väldigt stora, väldigt små, väldigt kortnosade, väldigt kortbenta etc) skulle nog fungera bra som löparkompis, me
Har mycket svårt att tänka mig en engelsk eller fransk bulldog springa en mara! 😀
Men de flesta hundar som inte är för extremt avlade (dvs väldigt stora, väldigt små, väldigt kortnosade, väldigt kortbenta etc) skulle nog fungera bra som löparkompis, me
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 19:09Vinthundar kan vara svåra att ha lösa i skogen, de jagar gärna vilt de får syn på. Utpräglade jakthundar kan också vara svårt, de är avlade för att just jaga och det kan vara svårt att få ur dom. Men vilken hund som helst kan lära sig att gå följsamt i ko
Vinthundar kan vara svåra att ha lösa i skogen, de jagar gärna vilt de får syn på. Utpräglade jakthundar kan också vara svårt, de är avlade för att just jaga och det kan vara svårt att få ur dom. Men vilken hund som helst kan lära sig att gå följsamt i ko
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 19:09De får nog inte ha för mycket egen vilja heller, som terriers. Vår borderterrier kan nog springa när hon har lust med det sammanfaller sällan med de gånger vi vill springa tyvärr.
De får nog inte ha för mycket egen vilja heller, som terriers. Vår borderterrier kan nog springa när hon har lust med det sammanfaller sällan med de gånger vi vill springa tyvärr.