Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 19:14Sprang med flickvännens jämthund under julen. Han öppnade starkt (4min/km) men dog efter 25min och sista 25-30min fick jag "dra" honom hem. Tror dock att han skulle bli en riktigt trevlig löparkompis om jag hade sprungit med honom regelbundet. Jag skulle
Sprang med flickvännens jämthund under julen. Han öppnade starkt (4min/km) men dog efter 25min och sista 25-30min fick jag "dra" honom hem. Tror dock att han skulle bli en riktigt trevlig löparkompis om jag hade sprungit med honom regelbundet. Jag skulle
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 19:17Draghundar och fågelhundar borde vara ganska uthålliga.
Draghundar och fågelhundar borde vara ganska uthålliga.
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 19:18Kontakta kennelklubben så får du säkert råd.
Kontakta kennelklubben så får du säkert råd.
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 19:32Jag har en labbe som är hälften engelsk jaktlabbe (i grunden en tunnare typ av labbe, funkar inget bra på utställningar) och han har spungit upp till 18 km utan problem. Nu är han 7 1/2 år och jag hade inte så mycket ork att ta honom med under hösten så l
Jag har en labbe som är hälften engelsk jaktlabbe (i grunden en tunnare typ av labbe, funkar inget bra på utställningar) och han har spungit upp till 18 km utan problem. Nu är han 7 1/2 år och jag hade inte så mycket ork att ta honom med under hösten så l
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 19:33Alaskan Husky ska tydligen kunna komma upp i ett syreupptag på 240ml/kg*min. Tufft att köra backintervaller med en sån...
Alaskan Husky ska tydligen kunna komma upp i ett syreupptag på 240ml/kg*min. Tufft att köra backintervaller med en sån...
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 19:35Det ska mycket till för att köra skiten ur en unghund oavsett ras. Har själv världens bästa löparkompis i molly, en lagottotik. kan ha henne okopplad i stort sett överallt förutom på våren när alla smådjur gärna drar henne bort från mig. har allt sedan vi
Det ska mycket till för att köra skiten ur en unghund oavsett ras. Har själv världens bästa löparkompis i molly, en lagottotik. kan ha henne okopplad i stort sett överallt förutom på våren när alla smådjur gärna drar henne bort från mig. har allt sedan vi
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 19:42Tycker att det är bra att fundera på hur mycket hunden behöver i övrigt också. Hur mycket tid för att vara en nöjd hund? Löpning tröttar inte alla raser....
Tycker att det är bra att fundera på hur mycket hunden behöver i övrigt också. Hur mycket tid för att vara en nöjd hund? Löpning tröttar inte alla raser....
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 20:01Vill man ha en riktig "löparhund" är en stående fågelhund (t ex setter, pointer eller vorsteh) ett utmärkt val. De är bästa sällskapet i skogen, de tröttnar inte på att springa och de är snabba. Det är ju också den typ av hundar som de som tävlar med drag
Vill man ha en riktig "löparhund" är en stående fågelhund (t ex setter, pointer eller vorsteh) ett utmärkt val. De är bästa sällskapet i skogen, de tröttnar inte på att springa och de är snabba. Det är ju också den typ av hundar som de som tävlar med drag
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 21:02Rhodesian Ridgeback passar väldigt bra till både löpning långt och relativt fort =4min/km
Fågelhundar väldigt bra hundar att springa med. Vallhundar passar också bra.
Pointers
Dalmatiner
Vorsteh
weimaraner
Irländsk sätter - Springer skälv med ibland
Rhodesian Ridgeback passar väldigt bra till både löpning långt och relativt fort =4min/km
Fågelhundar väldigt bra hundar att springa med. Vallhundar passar också bra.
Pointers
Dalmatiner
Vorsteh
weimaraner
Irländsk sätter - Springer skälv med ibland
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 21:11Ahh, Rhodesian Ridgeback är ju så fina också!
Ahh, Rhodesian Ridgeback är ju så fina också!