Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 21:41Bordercollie är inte en sällskapshund och löpträning räcker inte på långa vägar för att hålla en sån hund lugn och harmonisk, den behöver jobba även med hjärnan för att må bra. Så även om en bordercollie kan springa i evigheter så skulle jag inte rekommen
Bordercollie är inte en sällskapshund och löpträning räcker inte på långa vägar för att hålla en sån hund lugn och harmonisk, den behöver jobba även med hjärnan för att må bra. Så även om en bordercollie kan springa i evigheter så skulle jag inte rekommen
Quote from Elias Engqvist on 8 January 2012, 21:42En irländsk Setter är säkert bra! Den jag hade tröttnade aldrig (om den inte fick kuta själv!)
En irländsk Setter är säkert bra! Den jag hade tröttnade aldrig (om den inte fick kuta själv!)
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 02:02Har själv turen att ha en sambo som är ansvarig för en försvarsmaktshund (schäferhane a 43kg).
Har inte varit några som helst problem med varken intervaller (korta/långa) eller långpass runt 35km. De enda passen jag har varit tvungen att "peppa" honom f
Har själv turen att ha en sambo som är ansvarig för en försvarsmaktshund (schäferhane a 43kg).
Har inte varit några som helst problem med varken intervaller (korta/långa) eller långpass runt 35km. De enda passen jag har varit tvungen att "peppa" honom f
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 06:11^ Lyxhund.
Skulle dock gissa att din sambo ger honom en del hjärngympa också?
^ Lyxhund.
Skulle dock gissa att din sambo ger honom en del hjärngympa också?
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 06:25Kan hålla med om Flatcoated Retriever... dessutom en oerhört trevlig ras bortsett från kombinationen äta bajs och gilla "pussas" 🙂
När Zeno (nu 8) var som mest tränad hade han inga problem med milen på 5:30... då var det snarare husse som kroknade meda
Kan hålla med om Flatcoated Retriever... dessutom en oerhört trevlig ras bortsett från kombinationen äta bajs och gilla "pussas" 🙂
När Zeno (nu 8) var som mest tränad hade han inga problem med milen på 5:30... då var det snarare husse som kroknade meda
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 08:49Note to self: Starta inte ny tråd när du inte har tid att titta till den på flera dagar... 😉
Många intressanta och kloka tankar - att sedan smaken gällande hundar är lika delad som den gällande det mesta här i världen är ju en annan sak (jag påminns om
Note to self: Starta inte ny tråd när du inte har tid att titta till den på flera dagar... 😉
Många intressanta och kloka tankar - att sedan smaken gällande hundar är lika delad som den gällande det mesta här i världen är ju en annan sak (jag påminns om
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 08:55Jag har haft en labbe som var lycklig så länge hon fick lufsa på i sitt eget lilla tempo, men som verkligen avskydde att springa snabbare än en sakta lunk. Hon fick gå långa promenader med min sambo istället för att springa med mig, vilket var lite tråkig
Jag har haft en labbe som var lycklig så länge hon fick lufsa på i sitt eget lilla tempo, men som verkligen avskydde att springa snabbare än en sakta lunk. Hon fick gå långa promenader med min sambo istället för att springa med mig, vilket var lite tråkig
Quote from Susan Hartley on 9 January 2012, 09:27Om kan lägga tid på att träna lite spår och sök med hunden så skulle en ungersk vizsla vara något. Den är lite mjukare i temperamentet än t.ex. vorsteh och weimaraner. Den är lättlärd, vacker och springvillig. Det är en rätt mjuk och känslig hund som ogil
Om kan lägga tid på att träna lite spår och sök med hunden så skulle en ungersk vizsla vara något. Den är lite mjukare i temperamentet än t.ex. vorsteh och weimaraner. Den är lättlärd, vacker och springvillig. Det är en rätt mjuk och känslig hund som ogil
Quote from David Lagerberg on 9 January 2012, 14:30Jag skulle direkt avråda från de aktiva jakthundarna om hundintresset inte är STORT. De ska jobba, mentalt, med vad de är avlade för för att bli trevliga och lyckliga hundar. De något mjukare varianterna (springer spaniels, de flesta retrivers vizsla?) oc
Jag skulle direkt avråda från de aktiva jakthundarna om hundintresset inte är STORT. De ska jobba, mentalt, med vad de är avlade för för att bli trevliga och lyckliga hundar. De något mjukare varianterna (springer spaniels, de flesta retrivers vizsla?) oc
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 16:05@Lingling Ling
Ja, det blir ganska mycket annan träning också. Spår, Sök, Bevakning (fast och patrullering), Rapportering osv.
@Lingling Ling
Ja, det blir ganska mycket annan träning också. Spår, Sök, Bevakning (fast och patrullering), Rapportering osv.