Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 10:11Har inte läst igenom allt, men vi har schäfer. När man tävlar med schäfer är ett prov att de ska springa 2 mil tror jag det är, och det fixar de ju lätt.
Det enda som hindrar vissa schäfrar är att tassarna inte håller för att nöta asfalt så länge, men de
Har inte läst igenom allt, men vi har schäfer. När man tävlar med schäfer är ett prov att de ska springa 2 mil tror jag det är, och det fixar de ju lätt.
Det enda som hindrar vissa schäfrar är att tassarna inte håller för att nöta asfalt så länge, men de
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 11:57Hej Lingling Ling,
Kan du redovisa en korrekt källa på ditt uttalande? Vi goldenägare blir lite ledsna när denna myt sprids om och om igen.
Enligt mig är det en gammal myt som cirkulerat sedan 80-talet att Golden biter flest. Jag och många med mig har
Hej Lingling Ling,
Kan du redovisa en korrekt källa på ditt uttalande? Vi goldenägare blir lite ledsna när denna myt sprids om och om igen.
Enligt mig är det en gammal myt som cirkulerat sedan 80-talet att Golden biter flest. Jag och många med mig har
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 12:24Har en boxerhane som sällskap vid löparrundor. Boxern har ingen jaktinstinkt, trogen sin ledare och en j_vla energi 🙂
Har en boxerhane som sällskap vid löparrundor. Boxern har ingen jaktinstinkt, trogen sin ledare och en j_vla energi 🙂
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 12:34Hej!
Jag har en pumi, dom ÄLSKAR att springa. Dom är väldigt aktiva och det är alltid full fart. Jag har börjat springa med min nu,men det gäller att ha disipin på dom, då dom är väldigt påhittiga. Men han lär sig och att ha en pumi är inte bara kul att
Hej!
Jag har en pumi, dom ÄLSKAR att springa. Dom är väldigt aktiva och det är alltid full fart. Jag har börjat springa med min nu,men det gäller att ha disipin på dom, då dom är väldigt påhittiga. Men han lär sig och att ha en pumi är inte bara kul att
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 14:45Nej, jag har inte det, hörde det häromdagen, när jag mötte en flatteägare, och för mig låter det troligt helt enkelt för att det är en väldigt _vanlig_ ras, för det var ingen angivelse i förhållande till antalet registrerade hundar. Ber om ursäkt, borde k
Nej, jag har inte det, hörde det häromdagen, när jag mötte en flatteägare, och för mig låter det troligt helt enkelt för att det är en väldigt _vanlig_ ras, för det var ingen angivelse i förhållande till antalet registrerade hundar. Ber om ursäkt, borde k
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 15:34Räcker upp en hand! Har haft två Tollare. Underbara hundar som är alldeles för söta för sitt eget bästa. De kräver nämligen mycket arbete. Inte bara springa ett par mil, vilket mina klarade lätt utan även få jobba med skallen. Spåra, jaga, söka etc.
Räcker upp en hand! Har haft två Tollare. Underbara hundar som är alldeles för söta för sitt eget bästa. De kräver nämligen mycket arbete. Inte bara springa ett par mil, vilket mina klarade lätt utan även få jobba med skallen. Spåra, jaga, söka etc.
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 16:13Tollare finns med på vår lista över tänkbara raser. Mest lutar det (just nu) åt dansk/svensk gårdshund, när vi väger samman olika aspekter (för som det framgått här så klarar de flesta "normala" raser att kuta några mil i stöten).
Nån som har såna?
Tollare finns med på vår lista över tänkbara raser. Mest lutar det (just nu) åt dansk/svensk gårdshund, när vi väger samman olika aspekter (för som det framgått här så klarar de flesta "normala" raser att kuta några mil i stöten).
Nån som har såna?
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 17:31Jag har inte så mycket erfarenhet av dansk/svensk gårdshund utöver en hund som brukade vara på en tidigare arbetsplats, men kul med lantras! Tycks emellertid som om ägaren kan behöva träna en del för att kunna ha dem lösa då de är rätt självständiga och h
Jag har inte så mycket erfarenhet av dansk/svensk gårdshund utöver en hund som brukade vara på en tidigare arbetsplats, men kul med lantras! Tycks emellertid som om ägaren kan behöva träna en del för att kunna ha dem lösa då de är rätt självständiga och h
Quote from Funbeat user on 25 January 2012, 17:46Lingling - jag håller med om att det är viktigt att förstå att de allra flesta hundar har behov av fostran. Det kommer man inte undan om man skaffar sig en hund. Dessutom, även om raser generellt har en viss mentalitet så skiljer det mycket mellan individ
Lingling - jag håller med om att det är viktigt att förstå att de allra flesta hundar har behov av fostran. Det kommer man inte undan om man skaffar sig en hund. Dessutom, även om raser generellt har en viss mentalitet så skiljer det mycket mellan individ
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 09:52Jo somliga raser är lättare än andra, somliga är iaf fysiskt mer lätthanterliga, taxen jag nämnde hade begränsade möjligheter att bita en så länge man inte var dum nog att ta upp den i knät ...
Man brukar t ex inte rekommendera dobermann eller akita som
Jo somliga raser är lättare än andra, somliga är iaf fysiskt mer lätthanterliga, taxen jag nämnde hade begränsade möjligheter att bita en så länge man inte var dum nog att ta upp den i knät ...
Man brukar t ex inte rekommendera dobermann eller akita som