Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 12:22Tomas: Dansk-svensk gårdshund.... om du inte har några grannar med katter så går det säkert bra? 😉 (enda DSGn jag känner har haft ihjäl ALLA sina grannars katter, en efter en bara.. inte sååå populärt)
Tomas: Dansk-svensk gårdshund.... om du inte har några grannar med katter så går det säkert bra? 😉 (enda DSGn jag känner har haft ihjäl ALLA sina grannars katter, en efter en bara.. inte sååå populärt)
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 12:25Jag känner en som bodde ihop med några kattor och några homo sapiens. Den verkar trivas med sällskapet.
Jag känner en som bodde ihop med några kattor och några homo sapiens. Den verkar trivas med sällskapet.
Quote from Funbeat user on 26 January 2012, 15:02Tomas: Kul att du överväger Tollare också. Mina föräldrar har en Tollare som jag springer med ibland. Han klarar lätt 12-15 km i 5min/km och pappa cyklar dagligen några km med honom i snabbare fart. Snäll, positiv, lättlärd och följsam.
Själv har jag en
Tomas: Kul att du överväger Tollare också. Mina föräldrar har en Tollare som jag springer med ibland. Han klarar lätt 12-15 km i 5min/km och pappa cyklar dagligen några km med honom i snabbare fart. Snäll, positiv, lättlärd och följsam.
Själv har jag en
Quote from Funbeat user on 27 January 2012, 10:09Har själv en flatcoated retrivier som är 9 mån. Min förhoppning är att han ska kunna följa med på många löppass, även skidor på vinter (vilket vi har provat lite)
Men som flera har skrivit så räcker det ofta inte med bara fysisk aktivitet, utan dom måste
Har själv en flatcoated retrivier som är 9 mån. Min förhoppning är att han ska kunna följa med på många löppass, även skidor på vinter (vilket vi har provat lite)
Men som flera har skrivit så räcker det ofta inte med bara fysisk aktivitet, utan dom måste
Quote from Funbeat user on 27 January 2012, 15:13De flesta mellanstora till stora hundraser fungerar att springa med.
Det viktiga är att rasen även tål kyla så att ni kan springa på vintern och i sämre väder.
Helst bör det också vara en ras som har "flockkänsla" (typ vallhundar) som har intresse av att
De flesta mellanstora till stora hundraser fungerar att springa med.
Det viktiga är att rasen även tål kyla så att ni kan springa på vintern och i sämre väder.
Helst bör det också vara en ras som har "flockkänsla" (typ vallhundar) som har intresse av att
Quote from Funbeat user on 1 February 2012, 20:47Jag har en RR, som det fungerar mkt bra med. Snabb och mkt uthållig är hon och det finns väldigt få defekter inom den rasen gällande leder och höfter.
Jag har en RR, som det fungerar mkt bra med. Snabb och mkt uthållig är hon och det finns väldigt få defekter inom den rasen gällande leder och höfter.
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 11:07@Kenneth: Har man en hund som inte kan springa med en pga led/höftproblem bör man nog ta bort den ganska omgående. Det är dessutom just träning/motion som gör att hundar med anm på höfter håller ihop. Ett exempel är en väns pappa som höll på med draghunda
@Kenneth: Har man en hund som inte kan springa med en pga led/höftproblem bör man nog ta bort den ganska omgående. Det är dessutom just träning/motion som gör att hundar med anm på höfter håller ihop. Ett exempel är en väns pappa som höll på med draghunda
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 12:10Kan hålla med om att Tollare nästan är för söta för sitt eget bästa. Har erfarenhet av två (mycket olika.)
De är alldeles underbara hundar, passar bra i familj också men kräver arbete. Mer arbete än man skulle tro baserat på utseendet. Lättlärda, men med
Kan hålla med om att Tollare nästan är för söta för sitt eget bästa. Har erfarenhet av två (mycket olika.)
De är alldeles underbara hundar, passar bra i familj också men kräver arbete. Mer arbete än man skulle tro baserat på utseendet. Lättlärda, men med
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 21:27Jag sprang med en fyllehund en gång,det var ingen vidare.
Orkade ingenting,lufsade mest omkring som ett gravid hängbuksvin i spåret.
Det var bara att vända hem igen till brasan & soffan.:-)
Jag sprang med en fyllehund en gång,det var ingen vidare.
Orkade ingenting,lufsade mest omkring som ett gravid hängbuksvin i spåret.
Det var bara att vända hem igen till brasan & soffan.:-)
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 22:10Flera Intressanta inlägg.
Jag har själv två settrar, en irländare och en engelsk, som jag sprungit åtskilliga mil med. Ska dock påpeka att det inte primärt är för detta ändamål man har dem, utan för jakten, men löpträningen och skidåkning och då med drag
Flera Intressanta inlägg.
Jag har själv två settrar, en irländare och en engelsk, som jag sprungit åtskilliga mil med. Ska dock påpeka att det inte primärt är för detta ändamål man har dem, utan för jakten, men löpträningen och skidåkning och då med drag