Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHund som löpkompis
You need to log in to create posts and topics.

Jag har sprungit några långpass med en dalmatiner. Han heter Max och är en fenomenal löparkompis.

Han sprang spikrakt längs vägrenen när en katt studsade upp ur diket och försvann upp i ett träd. Såvitt jag minns vred Max inte ens på huvudet utan fortsat

Just dalmatiner är ju framavlade för att springa bredvid ägarnas (adeln) hästdragna vagnar långa sträckor. Jag kan inte på rak arm säga nån mer ras som är det?

Jag har en Vorsteh. Tror att fågelhundar ( vorsteh,setter och pointer) är den perfekta träningskompisen.
Min hund kräver minst en halvtimme motion varje dag. Är han lös blir det intervaller för honom, är han kopplad drar han husse. Han kan också springa

Också en fråga om det är en "allvädershund" Fryser den lätt eller har problem med regn eller framför allt smälter den bort i värme?

Jag springer en del med vår Flatcoated retriever (apporterande fågelhund). Jag har försökt öka stegvis för att han inte ska slita ut sig (det blir ju ganska monotont) men för tillfället går ca12km i 5:30-tempo bra utan problem. När vi är i skogen och han

Thomas: Vilka egenskaper värdesätter du hos en hund annat än att den är en god löpkamrat (och vilka egenskaper kan du inte alls tänka dig)? Vill du träna något mer med hunden än fysisk träning eller ska den vara nöjd med den fysiska träning den får? Det f

Jag skulle klockrent ha sagt Dalmatiner (av de anledningar som redan nämnts plus att de INTE är jakthundar vilket kan ha betydelse om man tänker sig att springa i skogen).

MEN.. pga Disneys filmer om Pongo har rasen tyvärr blivit väldigt överavlad på och

Border collie borde väl vara en bra "springras"?

Ling: Min boxer har ignorerat uppskrämda rådjur rakt framför näsan på henne. Det enda hon VILL jaga är hare, men det har jag lyckats ta ur henne och kan nu skryta med att ha kunnat kalla tillbaka henne med ett bestämt NEJ! och KOM HIT! när hon var i full

Jag tror han menade att man kan knappast lova att en ras inte jagar, det är säkert till en del en individfråga - fast jakthundar kan man kanske vara nästan säker på att de jagar 😉