Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundar utan koppel
You need to log in to create posts and topics.

Jupp, det är hundarna som har total kontroll.

http://www.youtube.com/watch?v=YJYqMhIYw58

Tänkte berätta om dagens hundincident under en i övrigt härlig löptur.

Jag kom springande genom en liten by. Mot mig kommer plötsligt en halvstor hund rusande samtidigt som den skäller som en galning. Den gick inte till anfall eller något sådant, men de

Pinsamt beteende som skämmer ut hela hundägar-gruppen,,,,,mycket dålig stil av honom.

Trist med hundägare som inte har koll på sina hundar, sån tur är är dom inte så många men oavsett är det ett problem då det inte syns på dom när man skall springa förbi i spåret.
Den lokala hundklubben har träning längs elljusspåret här i Linköping (Rydss

Trist som sagt med hundägare utan koll. Jag är väl inte direkt hundrädd men jag tycker inte det är kul när hundar hoppar fram helt oväntat. Det har hänt mej några gånger och jag får lust att sparka på hunden när jag tänker på det. Hundar som skäller vansi

Att sparka eller slå på en kamphund har inte så stor effekt. I alla fall inte den effekt man önskar.

MEst irriterande incident jag haft var när en sådan där mini collie satte efter mig och försökte valla tillbaka mig till ägaren som tyckte att hennes lilla älskling var urgullig.

Två jack russel vovvar som glatt skuttade efter mig och tryckte nosen mot m

Det vore ju underbart kul att "råka" flytta hunden en dryg mil eller liknande. Då borde man kunna lämna in den till polisen och få lite hittelön kanske?

En lös hund utan medföljande ägare kan man alltid lämna in till polisen (och den gubben som står i fjärran och skriker kan väl knappast vara ägaren, hunden bryr ju sig inte om honom?). Om du får hittelön vete tusan men det brukar kosta en slant för ägaren

Jag kommer ihåg på Madeira. Där drog det runt hela hundgäng. Olika raser och
storlekar i en mix men det var tydligt att en var ledare.
Dom gick runt och trakaserade måsar på stranden eller så hängde dom bara
på nån trappa vid torget och kollade slött på