Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 09:15Jesper! Tack det va snyggt av dig att be om ursäkt för ditt ordval!! Bra..!
Nästan så det vore befogat med "körkort" för hund olika krav beroende på vilken ras man har tänkt sig, för alla är inte kapabla att sköta om sina hundar på ett ansvarsfullt sät
Jesper! Tack det va snyggt av dig att be om ursäkt för ditt ordval!! Bra..!
Nästan så det vore befogat med "körkort" för hund olika krav beroende på vilken ras man har tänkt sig, för alla är inte kapabla att sköta om sina hundar på ett ansvarsfullt sät
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 10:55"Jag förstår inte varför så många verkar tycka att det är jobbigt att hålla ett hundkoppel! Om man är så trött att man inte orkar hålla kopplet så är man nog inte tillräckligt frisk för att ha hund..
Eftersom det verkar som om alla hundägare har sååå snä
"Jag förstår inte varför så många verkar tycka att det är jobbigt att hålla ett hundkoppel! Om man är så trött att man inte orkar hålla kopplet så är man nog inte tillräckligt frisk för att ha hund..
Eftersom det verkar som om alla hundägare har sååå snä
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 11:26ja körkort för alla raser det va det jag skrev men kanske lite hårdare krav på "svårare" raser va det jag mena! olika krav på olika raser...
behöver liksom olika kunskaper för olika hundraser.
men en grundutbildning som gäller alla. men för vissa hundar
ja körkort för alla raser det va det jag skrev men kanske lite hårdare krav på "svårare" raser va det jag mena! olika krav på olika raser...
behöver liksom olika kunskaper för olika hundraser.
men en grundutbildning som gäller alla. men för vissa hundar
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 12:12Valpkurser finns överallt. Har man inte möjlighet att låta sin hund lära sig att umgås med andra hundar så är det om inte annat en välgärning mot hunden att få gå på en sån.
Har man inte själv någon erfarenhet av hundar så finns nog mycket att lära om hun
Valpkurser finns överallt. Har man inte möjlighet att låta sin hund lära sig att umgås med andra hundar så är det om inte annat en välgärning mot hunden att få gå på en sån.
Har man inte själv någon erfarenhet av hundar så finns nog mycket att lära om hun
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 13:08Alla är vi olika och det är tur det. Jag har förmånen att inte vara det minsta rädd för lösa hundar,så vida det inte är en framavlad kamphund men en sån har jag aldrig mött. Personligen så är jag mer rädd för vissa männinskor som går lösa ute på gatorna.R
Alla är vi olika och det är tur det. Jag har förmånen att inte vara det minsta rädd för lösa hundar,så vida det inte är en framavlad kamphund men en sån har jag aldrig mött. Personligen så är jag mer rädd för vissa männinskor som går lösa ute på gatorna.R
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 14:10Ägarna utsätter hundar för mycket jobbigt.
Skulle ta ut pengar och såg att 4 människor stod med sina bankkort i skrämställning. En stor Rottweilerhona stod kopplad vid en postlåda bredvid bankomaten. Hon såg inte snäll ut för de som stod där och hon lät d
Ägarna utsätter hundar för mycket jobbigt.
Skulle ta ut pengar och såg att 4 människor stod med sina bankkort i skrämställning. En stor Rottweilerhona stod kopplad vid en postlåda bredvid bankomaten. Hon såg inte snäll ut för de som stod där och hon lät d
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 14:58Det är lite som vissa som inte klarar av att vänta på sina Postordercyklar från Långtbortistan.
Det är lite som vissa som inte klarar av att vänta på sina Postordercyklar från Långtbortistan.
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 15:04Ja andreas finns massor av valpkurser och allmänlydnad och tävlingslydnad, men tyvärr räcker inte det man lär ut på valpkurserna till att hantera alla sorters raser i långa loppet. vissa hundar e väldigt krävande.
behöver typ minst 4 timmars arbete varje
Ja andreas finns massor av valpkurser och allmänlydnad och tävlingslydnad, men tyvärr räcker inte det man lär ut på valpkurserna till att hantera alla sorters raser i långa loppet. vissa hundar e väldigt krävande.
behöver typ minst 4 timmars arbete varje
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 16:18Håller med dig Robban. Tänkte skriva det innan. När man inleder valpkurs är skadan redan skedd om det är så att man inte kan hantera den ras man skaffat. Lämna iväg en hund vare sig det är avlivning eller till någon annan är svårt. Men otroligt svårt att
Håller med dig Robban. Tänkte skriva det innan. När man inleder valpkurs är skadan redan skedd om det är så att man inte kan hantera den ras man skaffat. Lämna iväg en hund vare sig det är avlivning eller till någon annan är svårt. Men otroligt svårt att
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 21:55Jag är som dig Peter, är sällan rädd för lösa hundar, iaf så länge jag är själv.
Men när jag går med en hund så blir jag nervösare.När man kollar på diverse hundprogram så verkar många ägare förvånade över att hundarna måste aktiveras och få motion, m
Jag är som dig Peter, är sällan rädd för lösa hundar, iaf så länge jag är själv.
Men när jag går med en hund så blir jag nervösare.
När man kollar på diverse hundprogram så verkar många ägare förvånade över att hundarna måste aktiveras och få motion, m